همایش یک روزه ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های استان کرمانشاه امروز برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 24 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، جلسه آموزشی ویژه ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه ها و ائمه جماعات سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام حمزه کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام خاک مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهادکشاورزی و حجت الاسلام قره خانلو رییس اداره نظارت بر ذبح شرعی سازمان دامپزشکی کشور در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گزارشی در خصوص فعالیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان ارائه و تاکید کرد: در کلیه کشتارگاه های استان ناظران ذبح شرعی بر روند کشتار نظارت شرعی دارند.

وی همچنین بر اهمیت توجه و پیگیری بیشتر در خصوص نظارت بر ذبح شرعی تاکید کرد و گفت: ذابحین شرعی نیز باید در کنار ناظرین  بهداشتی دامپزشکی بر روند کشتار نظارت لازم وکافی را داشته باشند.

دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه به تشریح اقدامات و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان در خصوص فعالیت ناطرین ذبح شرعی  و ناظرین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه ها پرداخت.

وی از ناظرین شرعی به عنوان ضابطین قضایی کشتارگاه ها یاد کرد و گفت: با وجود فعالیت این افراد و رعایت تمام مسائل شرعی برای ذبح و مسائل بهداشتی در روند کشتار دام و طیور مردم می توانند با اطمینان خاطر گوشت و فراورده های خام دامی را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و مصرف نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 12 کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام و نیز 6 کشتارگاه صنعتی طیور در استان کرمانشاه، تصریح کرد: بر فعالیت تمامی این کشتارگاه ها ناظرین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی نظارت کامل دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به فعالیت 24 ناظر شرعی فعال در کل استان اشاره کرد و بیان داشت: این افراد همگی آموزش دیده هستند و بر فعالیت ذابحین کشتارگاه ها نظارت کامل می کنند.

در ادامه نیز حجت الاسلام حمزه کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر به فکر راه اندازی برند حلال برای کشتارگاه ها و کارخانجات بزرگ کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین برند حلال توسط موسسه استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به صورت دو امضایی صادر شده است، گفت: تاکنون این موضوع در برخی کشتارگاه های طیور به صورت تشویقی انجام شده و درصددیم تا این امر را برای تمام کارخانه جات و کشتارگاه هایی که با فرآورده های خام دامی ارتباط دارند اجباری کنیم.

این مقام مسئول افزود: برندهای حلال تا قبل از این ازکشورهای  ترکیه، مالزی و ...  به بازار جهانی عرضه می شد و در حال حاضر با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و موسسه استاندارد نیز عرضه می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به پر سود بودن برند و غذای حلال در جهان اشاره کرد و یادآور شد: حضور ایران در بازار صادراتی محصولات با برند حلال در جهان و در دست گرفتن این بازار بسیار حائز اهمیت و پر سود خواهد بود.

حجت الاسلام کلانتری در ادامه با تاکید بر لزوم پایبندی هرچه بیشتر بر قانون صید و نظارت ذبح شرعی دامپزشکی از ناظرین ذبح شرعی خواست که طبق موازین این قانون رفتار کرده و تمام رفتار آنها در زمینه امور ذبح شرعی می باستی فقط مر قانون باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار