سخنگوی کمیسیون آب، خاک و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه اصلی مردم مازندران، داشتن حداقل یک منطقه آزاد تجاری است که امیدواریم دولت در این بخش به این نیاز مردم پاسخ لازم را بدهد.
کد خبر: ۴۸۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 24 August 2017
به گزارش تابناک : علی محمد شاعری چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اینکه 15 استان مرزی کشور دارای منطقه آزاد تجاری باشند و استان مازندران از این نعمت به عنوان یک نیاز مهم منطقه محروم باشد در شان مردم استان نیست.
وی اظهار کرد: تشخیص اینکه کدام یک از شهرستان ها و مناطق ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد شدن را دارا است از اختیارات استانداری و کارشناسان فنی و شورای عالی مناطق آزاد کشور است و نباید این مسولیت به دیگران واگذار شود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امکان تخصیص سه منطقه آْزاد در مازندران وجود دارد هر سه منطقه بندرامیرآباد، نوشهر و بابلسر به منطقه آزاد تبدیل شوند و در غیر اینصورت، براساس شاخص های فنی تصمیم گرفته شود و ملاحظات سیاسی در این امر دخالت داده نشود.
** افتتاح و کلنگ زنی 140 پروژه عمرانی در شرق مازندران تا یکماه آینده
شاعری، همچنین در ادامه با اشاره به پروژه های در دست بهره برداری و کلنگ زنی در یکماه آینده از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس در شرق مازندران ان را شامل 140 پروژه با 150 میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در بخش گازرسانی، آب، جاده، بهداشت و درمان، خدمات و.. است.
وی مهمترین چالش کشور را بیکاری، بحران آب، محیط زیست و آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: باید در این بخش بیش از هر زمان دیگری با خارج کردن کشور از بی عدالتی و فقر، توسعه همه جانبه فراهم کنیم.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه بهشهر با هزینه 70 میلیارد تومانی آماده افتتاح و بهره برداری است و آمادگی لازم وجود دارد تا براساس اعلام مسئولان به بهره برداری برسد که ظرفیت مناسبی در شرق مازندران و شهرستان بهشهر است.
شاعری با اشاره به چالش ها منطقه و مطالبات مردم گفت: مهمترین مطالبات مردم در شرق مازندران، آماده سازی شهرک صنعتی هزار هکتاری ، رونق بخشیدن به اقتصاد و اشتغال و کاهش بیکاری، تکمیل شبکه های زیر سد گلورد، توسعه گردشگری، منطقه آزاد شدن امیرآباد، توسعه صنایع تبدیلی و رونق اماکن ورزشی و.. است که با قوت در دست اقدام است.
وی افزود: بیکاری، پسماند، آلودگی دریای خزر، طلاق و آسیب های اجتماعی از معضلات مبتلا به استان است که نیازمند همدلی و وفاق برای رفع این معضلات هستیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه مازندران در مجلس شورای اسلامی در مورد تغییرات مدیران ارشد استانی و شخص استاندار گفت: استاندار فعلی مازندران از جمله استاندارانی است که تاکنون استان را بدون تنش اداره کرده است و به دلیل فراجناحی عمل کردن استاندار، کارهای مثبت توسعه ای در استان رونق گرفته است.
شاعری ادامه داد: الزاما' همواره تغییر مدیریت ها کارساز نیست بلکه در مواقعی باید روش ها تغییر کند که امیدواریم در این مقطع تصمیمی اتخاذ شود که به صلاح مردم بوده و پایه های توسعه استان را تقویت کند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار