کد خبر: ۴۸۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 24 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»ایت‌الله محمدرضا ناصری یزدی،  نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز در آیین افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اهمیت ترویج علوم دینی در جامعه، اظهار کرد: همه نقاط جهان به ویژه در کشور اسلامی نیاز به مبلغ، راهنما و عالم دینی دارد.
وی با اشاره به اینکه استان یزد در ارتباط با حوزه‌های علمیه از سبقه تاریخی بسیار ارزشمندی برخوردار است، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استان یزد که نسبت به دیگر استان‌های کشور وجود دارد، بهره‌مندی روستاها از طلاب علوم دینی است.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این ویژگی به برکت وجود حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) در استان یزد به وجود آمده، عنوان کرد: این عالم دینی بسیار وارسته در طول سال‌های عمر خود اقدام به ترویج علوم دینی در روستاها و استقرار طلاب در این مناطق بوده است.
ناصری یزدی با بیان اینکه سطح توجه به گسترش علوم دینی در برخی استان‌ها پایین آمده، گفت: یزد هم متاسفانه در حال ورود به این عرصه است و کم‌کم توجه به علوم دینی در این استان هم رو به کاهش است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه در کشور به ویژه استان یزد تاکید و افزود: مردم ما به روحانیت و علوم دینی اعتقاد دارند و در صورتی که یک روحانی مخلص و عالم کنار آنها باشد، همه دور و بر این عالم را می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به ویژه وهابیت اقدامات گسترده‌ای در زمینه تخریب چهره شیعه در جهان انجام داده‌اند، گفت: متاسفانه تاکنون به اندازه لازم معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جهان ترویج پیدا نکرده است.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شیعه علمای بسیار گران‌بها و ارزشمندی دارد که همه این عالمان در جهان مظلوم هستند، گفت: اهمیت تحصیل علوم دینی در عصر امروز بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشیم که این درس خواندن به همراه تهذیب نفس باشد تا بتوانیم به عنوان یک عالم برجسته به جهان کمک کنیم و سبب ترویج اسلام ناب و تشیع در جهان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار