هفته نخست شهریور که مصادف با سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر است و به نام هفته دولت نامگذاری شده، بهانه‌ای است برای بررسی عملکرد یکساله دستگاه‌های دولتی و مقایسه با عملکرد سال‌های گذشته به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی دستگاه‌های مربوط.
کد خبر: ۴۸۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 24 August 2017
به گزارش تابناک : فرصتی است که دولت‌ها با نگاه سیستماتیک به سازوکارهای خود به شناسایی راه‌های بهینه‌سازی رفتار سازمانی خود پرداخته و در صورت نیاز با اِعمال تحول در ساختارهای مختلف دستگاه مربوط و تقویت انگیزه‌ها برای تحقق اهداف سازمانی، اقدام متناسب به‌عمل آورند. دولت خدمتگزار مردم است و با اتکا به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و بقیه منابع جامعه، برای تامین رفاه و امنیت عمومی تلاشی خستگی‌ناپذیر می‌کند تا کشور مسیر رشد و تعالی را بپیماید.
بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‌های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارایی و ناتوانی نظام اسلامی آشکارتر شود.
استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره درصدد نابودی انقلاب اسلامی بوده است، اما با وحدت، همت و هوشیاری ملت بزرگ ایران و رهبران دلسوزش این توطئه‌ها نافرجام ماند و ایران اسلامی به الگویی برای ملت‌ها بویژه مسلمانان و منطقه در رسیدن به استقلال تبدیل شده است. این مقاومت انقلابی مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شده و نتایج ارزشمند، تعیین‌کننده و رهایی‌بخشی داشته است.
بیداری اسلامی در کشورهای منطقه که با پیروزی انقلاب اسلامی همراه با فرهنگ مقاومت ایجاد شده و عقبه سیاسی جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین تا آفریقا و خاورمیانه قرار گرفته و در کنار آن پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه‌های دفاعی، هسته‌ای، هوا فضا، فناوری‌های مختلف از جمله لیزر، علوم پزشکی و سلول‌های بنیادی، ملت عزیز ایران را به فتح قله‌های عزت امیدوار کرده است.
یادمان نرود که نفوذ و گسترش در عمق استراتژیک منطقه‌ای و اجرای اقتصاد مقاومتی و مقاومت در راستای فرهنگ مقاومت هرچند موردپسند غرب نبوده و آن‌را برنمی‌تابد، اما با صبر ملت و مدیریت جهادی دولت‌ها حتما گشایش‌های منطقه‌ای و حتی بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت، زیرا اول، ساختارهای اجتماعی و حتی اقتصادی آنها بویژه ایالات متحده آمریکا دچار چالش جدی شده و دوم، این مسیر با داشتن مردمی نمونه ورهبری حکیم و فرزانه و انقلابی و وحدت کلمه و کلمه وحدت و با درک صحیح حکمت و دقت در تشخیص مصلحت طی شدنی است، زیرا هم وعده الهی است و هم حرکت و تحولات ساختاری جهانی مؤید این مهم است، لذا در داخل کشور باید به اشتغال مولد و ارتقای سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان و رفع فقر، توانمندسازی بخش‌های خصوصی و تعاونی، هویت بخشی به سیمای شهری و روستایی،‌ تقویت و توسعه و نوسازی صنایع و گسترش تحقیقات و سرعت دادن به انتقال فناوری‌های پیشرفته، توجه ویژه به سهم نیروهای مردمی در استقرار امنیت و دفاع از کشور و انقلاب با تقویت بسیج و روحیه بسیجی در همه زمینه‌‌ها، توجه ویژه به محیط‌زیست، توانمندسازی جوانان، آموزش مهارت‌های شغلی بخصوص برای جمعیت‌های سه دهک پایین درآمدی تحول در ساختارهای اداری، مدیریتی، مالی، پولی و... کشور ضرورتی است که باید در زمان مناسب خودش بویژه در دولت دوازدهم طراحی، زمینه‌سازی، فازبندی و عملیاتی شود.
لذا می‌توان گفت دولت دوازدهم در حساس‌ترین شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی سکان کشتی اموراجرایی کشور را به‌دست می‌گیرد. لذا در جهت سیاست راهبردی عزت، حکمت و مصلحت در مصالح و منافع ملی کلمه وحدت و وحدت کلمه،کارسازترین نقشه راه است، شجاعت در دفاع از ارزش‌ها و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های جهانی بویژه دولت آمریکا و اِعمال خردمندانه تعامل سازنده و فعال با جامعه جهانی و نیفتادن به حالت انفعال راهکارهای اسلامی، پیش‌روی جامعه و دولت است.
دکتر محمدباقر بهرامی - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد







منبع : جام جم آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار