استاندار ایلام گفت: 900 هیات مذهبی، 400 تشکل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... و 300 کانون فرهنگی، هنری مسجد در این استان فعالند که تعامل آنها و دوری از موازی کاری و پراکندگی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی استان داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 23 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در همایش نقش تشکل های دینی در کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر اینکه مردم باید از حقوق خود مطلع و با وظایفشان آشنا باشند، ادامه داد: مسوولیت پذیری افراد زمینه کاهش روی آوری آنها به آسیب های اجتماعی را منجر می شود. استاندار ایلام تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام های مناسبی انجام داده و امسال نیز اعتبارهای گسترده تری برای کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته است.
 
مروارید همچنین بر اصلاح روند مدیریت مساجد تاکید کرد و گفت: هیات های امنا این اماکن که بصورت عمده از افراد مسن استفاده شده باید در کنار آنها چند جوان تحصیلکرده و فعال نیز وارد کار شوند.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه آسیب های اجتماعی محصول جنگ فرهنگی و نرم دشمنان بوده تا کانون خانواده های ایرانی را متزلزل کنند، گفت: در این استان با آسیب های مختلف اجتماعی مواجه ایم که یکی از مهم ترین علت های آن ضعف فرهنگی خانواده ها است.
 
سرهنگ حسن کاظمی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام گرفته بسیاری از آسیب های اجتماعی در ارتباط مستقیم با جرم بوده و اگرچه جرائم محسوب نشوند ولی بستر وقوع جرم را فراهم می کند.
 
وی اضافه کرد: خانواده ها نباید تنها از نیروی انتظامی توقع برخورد و مقابله با جرم داشته باشند بلکه خود نیز مسوول بوده و سایر ارگان ها باید در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام فعالیت تشکل های دینی را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: از طرف دیگر از ظرفیت روحانیان نیز می توان در این زمینه استفاده کرد.
 
سرهنگ کاظمی بر استفاده از ظرفیت خیران امنیت ساز تاکید کرد و گفت: افراد خیر می توانند ضمن کمک مالی برای ساخت و ساز فضاهای انتظامی از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف فرهنگی استفاده کرد.

* نگاه تکلیفی به مسایل دینی در جامعه احیا شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش گفت: چنانچه نگاه تکلیفی به مسایل دینی در جامعه احیا شود اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد. حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: برای ترویج این دیدگاه تشکل های دینی و مداحان نقش مهمی داشته و اصلی ترین رسالت آنها هدایت و تربیت جامعه است.
 
وی با تاکید بر اینکه نقش تشکل های دینی در توسعه باورهای دینی و تعمیق آنها مهم و راهبردی است گفت: تشکل های دینی باید از منظر اجتماع به تبلیغ دین پرداخته و نیازهای جامعه را در این زمینه شناسایی تا تاثیرگذاری کار آنها بیشتر شود.
 
وی اظهار کرد: در مقابل آسیب های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن تشکل های دینی باید فعالانه وارد شوند و این سازمان با تغذیه فکری از آنها حمایت لازم خواهد کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره در جامعه گفت: با اشاعه فرهنگ دینی می توان از رشد این آسیبها جلوگیری کرد.
 
حجت الاسلام فتاحی همچنین بر نهضت مسجد سازی در جامعه که نقش مهمی در جذب مردم به سمت دین و کاهش اسیبهای اجتماعی دارند، تاکید کرد و گفت: اکنون به ازای هر یک هزار و 150 نفر در ایران مسجد وجود دارد در حالی که در کشورهای اهل تسنن به ازای هر 500 نفر یک مسجد وجود دارد که باید با جذب خیران برای ترویج این سنت حسنه در جامعه تلاش کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار