فرماندار:
فرماندار سمنان با اشاره به افزایش تراکم در این شهر، افزود: افزایش ارتفاع سازی به عنوان یکی از چالش های اصلی این شهر تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۸۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، سیدعباس دانایی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان در سالن جلسات این فرمانداری افزود: تراکم در سمنان افزایش یافته به طوری که تراکم جمعیت در هر هکتار به 74 نفر رسیده است که این امر نیازمند توجه ویژه است.


وی اظهار کرد : در سال 95 بیشترین مساحت زیربنا به میزان 201 هزار و 810 مترمربع مربوط به شهرستان سمنان بوده و 298 پروانه احداث ساختمان از سوی شهرداری شامل 792 واحد مسکونی صادر شد که این آمار مبین این است که شهر به صورت عمودی در حال رشد است.

فرماندار سمنان یادآور شد : در 20 شهر استان سمنان به غیر از مجن، کمترین احداث واحد مسکونی یک طبقه و بیشترین واحد مسکونی پنج طبقه و بالاتر مربوط به شهرستان سمنان است و این نشان از تمایل شهرواندان به ساخت و ساز ساختمان های با طبقات زیاد و ارتفاع سازی است.

وی درباره بودجه شهرداری سمنان در زمان فعالیت دوره چهارم اعضای شورای اسلامی شهر سمنان از سال ٩٢ تا ٩٦، گفت : در این چهار سال ٣٨٤ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری بود که ٣٥١ میلیارد تومان آن محقق شد.

دانایی ادامه داد : بودجه شهرداری سمنان در سال ٩٢ حدود ٥٧ میلیارد تومان، در سال ٩٣ حدود ١٢٠ میلیارد تومان، در سال ٩٤ بیش از ١٠٧ میلیارد تومان، در سال ٩٥ حدود ١٠٠ میلیارد تومان و در سال٩٦ حدود ١٤٢ میلیارد تومان مصوب شده بود.

وی تصریح کرد : در سال ٩٢ بیش ار ٧٠ میلیارد تومان، در سال ٩٣ حدود ٨٤ میلیارد تومان، در سال ٩٤ بیش از ٩٦ میلیارد تومان و در سال ٩٥ حدود ١٠١ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب، محقق شده است.

فرماندار سمنان افزود: اعضای دوره چهارم شورای شهر سمنان بیشترین هم افزایی و همکاری را با مردم داشتند و فقط ٢ مشکل به هیات حل اختلاف استانداری فرستاده شده است.

به گزارش ایرنا، طبق سرشماری سال ٩٥، جمعیت شهرستان سمنان ١٩٦ هزار و ٥٢١ نفر ارزیابی شده است که ٢٨ درصد از سهم جمعیت کل استان است.

نسبت شهرنشینی در شهرستان سمنان یکی از بالاترین نسبت های شهرنشینی در ایران است.

این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمدهمتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر سمنان تودیع و اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان معرفی شدند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: ارتفاع سازی ، چالش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار