رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: براساس آمارها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار تن فرآورده‌های لبنی از کشور صادر شده که گامی موثر در رونق اقتصادی و خودکفایی در تولید محصولات دامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 23 August 2017
محمدرضا ملاصالحی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه دام، طیور و‌ آبزیان استان قزوین اظهار داشت: نمایشگاه دام و طیور در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی، اصفهان، همدان و قزوین برپا شده که دستاورد این نمایشگاه‌های استانی در نمایشگاه ملی تهران ارائه می‌شود که فرصتی مناسب برای عرضه محصولات و آشنایی با تولیدات دامی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور در شرایطی است که در بحث تامین مواد پروتئینی محدودیت‌های اقلیمی دارد که باید تکنولوژی‌های روز دنیا را به‌کارگیری کنیم تا سطح تولیدات افزایش یافته و هزینه‌ها کاهش یابد.

قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی تصریح کرد: تکنولوژی در امر تولیدات دامی نقش به‌سزایی دارد که باید در نمایشگاه‌های دام و طیور به این امور از جمله تغذیه و بهداشت دام و ماشین‌آلات توجه ویژه‌ای شود.

رئیس مرکز اصلاح‌نژاد دام کشور با اشاره به اهمیت ارتقا کمی و کیفی برگزاری نمایشگاه‌های دام و طیور ادامه داد: جذب تولیدکنندگان و مشارکت‌پذیری آنها در امور تولیدی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا 2 دهه گذشته ایران از واردکننده‌های شیرخشک، گوشت مرغ، گوشت قرمز و دیگر تولیدات دامی بود این مهم در حالی است که هم‌اکنون کشور از صادرکننده‌های برتر انواع تولیدات دامی به شمار می‌رود.

ملاصالحی گفت: براساس آمارها از ابتدای سال تاکنون بیش از 450 هزار تن فرآورده‌های لبنی از کشور صادر شده که گامی موثر در رونق اقتصادی و خودکفایی در تولید محصولات دامی به شمار می‌رود.

قائم‌مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و آشنایی با تکنولوژی در ارتقا کیفیت تولیدات نقش داشته که این مهم با برپایی انواع نمایشگاه‌ها در این زمینه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: میزان تولید گوشت مرغ سالانه در کشور بیش از 2 میلیون تن بوده این مهم در حالی است که تولید شیر خام در کشور 9 میلیون و 600 هزار تن و هدف‌گذاری تولید 11 میلیون تن صورت گرفته است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در زمینه تولیدات دامی خاطرنشان کرد: برخی مناسبت‌ها سبب نوسانات قیمت گوشت قرمز و مرغ می‌شود.

ملاصالحی ادامه داد: براساس آمارها 90 درصد نیاز کشور در حوزه تولیدات دامی توسط تولیدکنندگان و 10 درصد از طریق واردات تامین می‌شود که در زمینه خودکفایی تولید محصولات باید برنامه‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار