مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید در راستای تامین لوازم تحصیل دانش‌آموزان نیازمند، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ۵۰۰ بسته تحصیلی ۲۰۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان واگذار می‌کند.
کد خبر: ۴۸۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 23 August 2017
احمد لطفی ظهر امروز در نشست با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 27 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار داشت: کمیته امداد در طول سال برای این خانواده‌ها خدمات مختلفی را در زمینه اشتغال، مسکن، درمانی، فرهنگی، بیمه‌ای، جهیزیه نوعروس و هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد.
 
لطفی با بیان اینکه منابع کمیته امداد برای کمک به محرومان خیلی محدود است، افزود: این منابع محدود کفاف رسیدگی به مشکلات مددجویان تحت حمایت را نمی‌دهد و لذا از همه دستگاه‌های اجرایی استان و مردم انتظار داریم کمیته امداد را در شرایط سخت یاری رسانند.
 
وی با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و نیازمندی  دانش آموزان مستضعف  به وسایل و لوازم مدرسه‌ای گفت: 8 هزار 500 دانش آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از امکانات اولیه تحصیلی برای شروع مدارس محروم هستند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه قرار است برای این تعداد دانش آموز بسته تحصیلی 200 هزار تومانی شامل، کیف، کفش پوشاک و لوازم التحریر تهیه شود، خاطر نشان کرد: از همه مردم نیکوکار و دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شوددر تامین این بسته‌های تحصیلی کمک کنند و جشن عاطفه‌ها  امسال برای دانش آموزان نیازمند متفاوت‌تر از گذشته برگزار کنیم.
 
لطفی  بیان کرد: تاکنون 2 هزار 500 بسته تحصیلی توسط نیروگاه اتمی بوشهر، سازمان اوقاف و امور خیریه استان و  آموزش و پرورش به کمیته امداد واگذار شد که انتظار می‌رود دستگاه‌های دیگر استان نیز در این امر خیر پیشقدم شوند.
 
 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه نهاد کمیته امداد خدمات ارزنده‌ای را از ابتدای انقلاب تاکنون به محرومان جامعه انجام داده است، گفت: با وجود تلاش‌های بی دریغ این نهاد انقلابی، اما هنوز جنس فقر در جامعه به کلی ریشه کن نشده که البته برای موفقیت در این مهم، نیازمند تلاش، تعامل و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی با کمیته امداد هستیم.
 
محمد مهدی بنچاری، با اشاره به اینکه مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی استان و کارکنان آن در امر خدمت و کمک به محرومان استان نگاه ویژه‌ای دارند، خاطر نشان کرد: در عرصه اشتغال و راه اندازی کسب و کار فعالیت‌های خیلی خوبی در این سازمان در حال انجام است که آمادگی داریم از جوانان متخصص و جویای شغل تحت حمایت کمیته امداد استفاده کنیم.
 
وی،در خصوص کمک به تهیه لوازم تحصیلی دانش آموزان نیازمند کمیته امداد نیز قول داد: 500 بسته تحصیلی دانش آموزی شامل، کیف، کفش، پوشاک مدرسه و لوازم تحریر مدرسه را هر کدام به ارزش 200 هزار تومان تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند کمیته امداد قرار دهد تا با خیالی آسوده به امر تحصیل بپردازند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار