آئین تحلیف منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تبریز آغاز شد
آئین تحلیف منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تبریز با حضور اعضا، فرماندار تبریز و اصحاب رسانه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۸۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک تبریز ،مراسم تحلیف منتخبان پنجمین دوره شورای کلانشهر تبریز حضور تمام اعضا، فرماندار تبریز و اصحاب رسانه از ساعت 9 صبح آغاز شد.


سعید نیکو خصلت و محمد باقر بهشتی به عنوان اولین افرادی بودند که خود را به عمارت ساعت و تالار شورای شهر تبریز محل برگزاری مراسم رساندند.

شکور اکبر نژاد و محرم محمد زاده اخرین نفراتی اعضای منتخب شورای پنجم بودند که خود را به تالار شورای شهر رساندند.

مراسم با سخنان رحیم شهرتی فر آغاز شد.
 
 
سخنان شهرتی فر، فرماندار تبریز در مراسم تحلیف:

با گذشت قريب به ٤٠ سال از پيروزى شكوهمند انقلاب اسلامى و وجود پاره اى مشكلات هنوز هم مردم را در پاى صندوق هاى راى حاضر مى بينيم.

میزان مشارکت مردم تبریز در انتخابات، افزایش معناداری داشته است

مردم و نمايندگانشان در شوراى شهر بايد رويه اى اتخاذ كنند كه هويت تاريخى و فرهنگى تبريز را در سال ٢٠١٨ به معرض ديد جهانيان بگذارند 
 
 
سپس اعضای شورای شهر با ریاست سنی بهشتی جلسه تحلیف را آغاز کردند.
 
محمدباقر بهشتی رئیس سنی شورای پنجم تبریز در ابتدای اولین جلسه شورای پنجم ضمن اشاره به کارنامه پربار اعضای شورای پنجم و اینکه افراد دانشگاهی، با تجربه عضویت در شورا و در مجلس و مدیریت سازمان‌های مختلف در این شورا حضور یافته‌اند، اظهار داشت: از این جهت به نظر می‌رسد این افراد در شورای پنجم کارنامه قابل قبولی خواهند داشت.

وی افزود: شورای پنجم با 4 نفر سابقه عضویت در شورا، 2 نفر نمایندگی مجلس،3 نفر پزشک، پنج نفر دانشگاهی،3 نفر مدیریت در شهرداری، یک نفر کارآفرین نمونه و یک نفر گزارشگر اجتماعی ترکیبی باتجربه به دست آمده است.

بهشتی ادامه داد: امیدواریم شورای پنجم منشا خدمات برجسته شود.


اعضای شورای اسلامی شهر تبریز سوگند یاد کردند

متن سوگند نامه

من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی تعداد می کنم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و مقرارت کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت را نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم
 
یا اتمام سوگند اعضا، رای گیری برای انتخاب هیات رئیسه آغاز شد.
 

اکبرنژاد رئیش شورای شهر تبریز شد


شکور اکبرنژاد تنها داوطلب برای ریاست شورای پنجم تبریز شد که بعد از رأی‌گیری شکور اکبرنژاد با ۱۲ رأی موافق و یک رأی ممتنع به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به مدت یک‌سال انتخاب شد.

برای نایب رئیسی شورا هم تنها سونیا اندیش کاندیدا شد که وی با 11 رأی به عنوان نایب رئیس شورای تبریز انتخاب شد.

در ادامه این جلسه  آجودان‌زاده برای عنوان منشی اول شورای شهر تبریز کاندیدا شد که وی توانست با رأی تمام اعضای شورای شهر تبریز با 13 رأی منشی اول شورای شهر تبریز شود.

کریم صادق‌زاده نیز به عنوان دبیر دوم و سخنگوی شورا تبریز کاندیدا شد که توانست با 12 رأی به عنوان سخنگوی شورای شهر تبریز انتخاب شود.

محرم محمدزاده نیز به اتفاق آرا به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تبریز انتخاب شد.

جلسه شورای شهر تبریز با ریاست دکتر اکبرنژاد رسما کار خود را برای انتخاب شهردار آینده تبریز آغاز کرد.
 

صادق نجفي طی نامه ای به دبیری انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری تبریز اعلام کرد.
 
 شهرام دبیری عضور شورای شهر تبریز در جلسه شورا نامه صادق نجفی را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

صادق نجفی در این نامه آورده است: ۴ سال گذشته نشان داد که شرط شهردار موفق و  خوب حمایت اکثریتی از شهردار است و اگر حمایت اکثریتی از من وجود ندارد شهردار نخواهم بود.

دبیری توضیح داد: این نامه نشان می‌دهد به دلیل عدم وجود حمایت حداکثری از وی، دکتر نجفی از این مسئولیت کناره‌گیری کرد.

فرج قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز در صحن علنی شورا گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخاب شهردار می‌توان انتخاب شهردار را به سرعت انجام نداد و فعلا تنها برای شهرداری سرپرست انتخاب کرد.

شهرام دبیری اضافه کرد:  با توجه به اینکه بحث ابقای شهردار لغو شد قانون نشان می‌دهد که باید ابتدا شهردار را انتخاب کرده و سرپرست را پس از ان انتخاب کرد و با توجه به حذف ۳ نفر از لیست ۸ نفره درست این است که بین این ۵ نفر انتخاب کنیم و اگر یکی از ۵ نفر بیشتر از ۷ رای آورد شهردار است و گرنه چند نفر که بیشترین رای را آورده‌اند  دوباره رقابت خواهند کرد.

وی گفت: سرپرست هم بعد انتخاب شهردار  برای انجام امور اداری انتخاب شود.

تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت بهتر این است که سرپرست انتخاب کنیم و بعد به انتخاب شهردار بپردازیم.

فریدون بابایی عضو شورای شهر تبریز در ادامه جلسه گفت:  بهتر است ابتدا سرپرست انتخاب کنیم و در جلسات بعدی شهردار انتخاب کنیم.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت:  فعلا تبریز بدون شهردار است و با توجه به اینکه انتخاب شهردار انتخاب یک نفر نیست بلکه انتخاب تعداد زیادی مدیر است بهتر است در حال حاضر سرپرست انتخاب کنیم و بعد با اجماع بیشتر شهردار انتخاب کنیم.

وی افزود: همچنین حتما لازم نیست شهردار از بین افرادی انتخاب شود که تاکنون در جلسات غیررسمی معرفی شده‌اند چرا که جلسه از امروز رسمی است و افراد دیگر هم می‌توانند در این انتخابات حضور یابند.

محمد اشرف‌نیا عضو شورای شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه تمام کلانشهرها شهردار انتخاب کرده‌اند و افراد هم مشخص شده بهتر است که برای انتخاب شهردار رای‌گیری شود.

وی افزود: به طور کل تجربیات نشان می‌دهد که سرپرست در هر سازمانی باعث نوعی انفعال می‌شود خصوصا برای تشکیلاتی مثل شهرداری که ۱۱ هزار نفر پرسنل دارد، اگر می‌خواهیم در مورد افراد دیگر فکر کنیم که هیچ،  اما اگر در مورد همین لیست هست که بهتر است رای‌گیری شود.

اشرف‌نیا
اضافه کرد: پیشنهاد سوم این است که از شهردار فعلی بخواهیم تا انتخاب شهردار جدید کارش ادامه دهد.
 
سرانجام با رای گیری اعضا انتخاب سرپرست براى شهردارى تبريز با هفت راى تصويب شد.
 
اسامی كانديداهاى پيشنهادى اعضاى شورا براى سرپرستى شهردارى تبريز-


اسحقى
رنجبر
سليمانى
موسايى
 در نهایت محمد باقر اسحقی معاون فنی عمرانی شهردار تبریز، با 12 رای به عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شد.
در حال تکمیل خبر...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار