کد خبر: ۴۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 23 August 2017
به گزارش «تابناک یزد» پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز کار خود را به طور رسمی آغاز می کند. اعضای شوراها توسط مردم برای مدت چهار سال انتخاب می شوند و اصلی ترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست.

برای اطلاع از مهمترین انتظارات مردم از شورای شهر یزد با برخی از شهروندان به گفتگو نشستم. برخی از انتظارات مردم از شورا، تلاش برای تمیزی شهر، پرداخت مناسب به مکان های تاریخی، بهسازی و تجهیز پارک هاو معابر ورودی شهر و اجرای برنامه های مناسب و متنوعحول محور جهانی شدن شهر یزد بود. مردم از شورا می خواستند با ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو چهره جدیدی از شهر در انظار جهانی حک شود.

در ادامه با یک کارشناس علوم اجتماعی به گفتگو نشستم و از او درباره مهمترین نقش شوراها در جامعه پرسیدم. آقای افشانی گفت یکی از مهمترین وظایف شورای شهر نظارت برعملکرد شهرداری ها و سوق دادن شهرداری به سمت ارتقای کیفیت زندگی شهری همراه با حفظ نشاط اجتماعی است.

افشانی در مورد انتخاب شهردار جدید هم گفت می بایست در شهری چون یزد، شهرداری انتخاب شود که فعالیت های وی بیشتر رویکرد اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و بیشتر در زمینه افزایش سرانه فضای سبز، ساخت فرهنگ سراها، ساخت و توسعه مکان های ورزشی و کانون های فرهنگی وتربیتی کار کند.

نهایتا به سراغ سفید سرلیست منتخبان شورای اسلامی شهر یزد رفتم. او از الویت های کاری اصلی این شورا برای خدمت به مردم گفت. سفید گفت سالم سازی، چابک سازی، مشارکت و مشورت پذیری از مهمترین اولویت های وی در شورای جدید است.

وی افزود تلاش می کنیم شهرداری انتخاب کنیم که مسائل فرهنگی و اجتماعی اولویت اصلی کارش باشد.

منبع صدا و سیما 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار