این روزها فروشگاه های لوازم التحریر آماده عرضه اجناس مورد نیاز برای بازگشایی مدارس هستند اما آنچه مشهود است لوازم التحریر خارجی است که با رنگ و لعاب خاص و با تصاویر شخصیت های خارجی در قفسه ها برای فروش چیده شده اند.
کد خبر: ۴۸۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 23 August 2017

به گزارش تابناک : یک ماه تا بازگشایی مدارس باقی مانده و بازار کم کم آماده عرصه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان می شود، بازاری که چند سال است در اختیار لوازم التحریر خارجی قرار گرفته و شخصیت ها و تصاویر غربی  بر روی هر یک از این لوازم خودنمایی می کنند.

 

این روزها بسیاری از فروشگاه های لوازم التحریر اجناس مورد نیاز دانش آموزان را می چینند تا از چند روز دیگر و با داغ شدن بازار بتوانند اجناس بیشتری را به دست مشتری برسانند، اما قفسه های هر فروشگاه را که نگاه می کنی دنیایی از لوازم التحریر خارجی در آن جای گرفته به طوری که انگار بازار لوازم التحریر دربست در اختیار اجناس خارجی است.

 

نتیجه تصویری برای تصاویر خارجی روی لوازم التحریر

 

هر روزه شاهد واردات اجناس خارجی با تصاویر شخصیت های کارتونی و انیمیشنی مانند باربی، سیندرلا، باب اسفنجی، بن تن، مرد عنکبوتی هستیم که با رنگ و لعابی خاص به بازار عرضه می شوند.

 

بسیاری از دانش آموزان با دیدن این تصاویر بر روی لوازم التحریر اقدام به خرید می کنند اما در این میان والدینی هستند که دوست ندارند فرزندانشان با لوازم التحریری که عکس های غربی دارند وارد مدرسه شوند و این شخصیت ها و رفتار آنها الگوی فرزندانشان شود.

 

 

کم نیستند شخصیت ها و قهرمانان کشور ایران اسلامی که تصاویر هر کدام می توانند بر روی لوازم التحریر قرار بگیرند و فرزندان و دانش آموزان از این شخصیت ها الگو بگیرند اما به نظر می رسد مسئولان آنچنان علاقه ای برای ترویج این موضوع ندارند.

 

با توجه به این که دشمنان همیشه در پی ضربه زدن و اجرای توطئه های شوم خود هستند تلاش می کنند تا فکر و ذهن دانش آموزان را در همین سنین اندک تغییر دهند و آنها را به سمت و سوی الگو گرفتن از شخصیت های غربی سوق دهند.

 

به جای تصاویر و شخصیت های غربی می توان از تصاویر مجموعه شکرستان، کلاه قرمزی و دیگر تصاویر کارتونی استفاده کرد اما به نظر می رسد بازار لوازم التحریر متولی خاصی ندارد و هر آنچه که در هر جایی وجود دارد در این بازار عرضه می شود.

 

نتیجه تصویری برای تصاویر خارجی روی لوازم التحریر

 

خانم گوهری یکی از والدین دانش آموزان در این راستا گفت: با توجه به این که قیمت لوازم التحریر هر ساله افزایش پیدا می کند اما در بین این همه اجناس کالاهای ایرانی محدود است و در بیشتر فروشگاه ها لوازم التحریر خارجی خودنمایی می کنند.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از والدین به دنبال این هستند تا لوازم التحریر با قیمت مناسب خریداری کنند اما دانش آموزان بیشتر به رنگ و لعاب و تصاویر روی لوازم التحریر توجه می کنند و والدین هم به ناچار این اجناس را خریداری می کنند.

 

مادر این دانش آموز افزود: با توجه به این که امسال سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است نیاز است مسئولین توجه بیشتری داشته باشند و همت کنند تا لوازم التحریر داخلی بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

 

نتیجه تصویری برای تصاویر خارجی روی لوازم التحریر

 

آقای احمدی صاحب یکی از فروشگاه های لوازم التحریر در این راستا افزود: بسیاری از دانش آموزان با ورود به فروشگاه ها توجهی به کیفیت و قیمت ندارند و فقط به تصویر روی جلد نگاه می کنند و اگر این تصاویر مورد نظرشان باشد بدون تردید و با اصرار به والدین، این اجناس را خریداری می کنند.

 

وی اضافه کرد: برای رونق کالاهای ایرانی در بازار لوازم التحریر نیاز است که برنامه ریزی شود و شخصیت های کارتونی و نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی این لوازم قرار بگیرد تا مورد استفاده قرار بگیرد.

 

"علی شاهرودی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در این راستا گفت: طرح نظارت بر بازار لوازم التحریر از اول شهریور ماه آغاز می شود و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد که در این طرح بازرسین کالاهای مورد استفاده در مدارس را در فروشگاه ها مورد بررسی قرار می دهند و هدف از این اقدام جلوگیری از عرضه محصولات با قیمت بالا می باشد.

 

 

وی اضافه کرد: نمایشگاه پاییزه امسال در بروجرد از 23 شهریور ماه در تروکا دایر می شود و در این نمایشگاه محصولات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس در دسترس قرار می گیرد که کیف، کفش، لوازم التحریر و پوشاک با تخفیف عرضه می شود.

 

شاهرودی اظهار داشت: سالها قبل لوازم التحریر دولتی با برندهای ایرانی و با قیمیتی مناسب عرضه می شد و در صورتی که دوباره این اقدام رواج یابد استفاده از محصولات و لوازم التحریر داخلی افزایش خواهد یافت.






منبع : سفیر افلاک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار