مدیرکل راه آهن استان قم:
مدیرکل راه آهن استان قم گفت: ایستگاه راه آهن قم، سومین ایستگاه پرترافیک کشور پس از ایستگاه‌های تهران و مشهد است و هر روز 5 هزار نفر مسافر به این ایستگاه وارد و خارج می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نگاه مثبت دولت به بخش ریلی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به راه آهن داشت، مقام معظم رهبری هم بر توسعه حمل و نقل مسافری و باری از طریق راه آهن تاکید دارند.

وی ادامه داد: حمل و نقلی ریلی مصداق اقتصاد مقاومتی است، این حمل و نقل یک هفتم مصرف سوخت را نسبت به حمل و نقل از طریق جاده را دارد و آلودگی راه آهن و سوانح ریلی یک بیستم آلودگی و سوانح حمل و نقلی جاده‌ ای است.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: راه آهن استان با دو مسیر به استان تهران و با یک مسیر به اصفهان و با یک مسیر به جنوب وصل می‌شود، هر روز 30 رام قطار باری و حدود 50 قطار مسافربری از استان قم عبور می‌کند، ایستگاه راه آهن قم، سومین ایستگاه پرترافیک کشور پس از ایستگاه‌های تهران و مشهد است.

اعتماد با اشاره به تعداد مسافرین روزانه در ایستگاه قم اظهار کرد: هر روز پنج هزار نفر مسافر به این ایستگاه وارد و خارج می‌شوند، در طول پنج ماه گذشته همواره ضریب اشغال قطارهای قم مشهد بیش از 90 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت بهره برداری اتصال کامل راه آهن دو خطه قم مشهد را شاهد خواهیم بود، این مسیر 1091 کیلومتر است و از هفته دولت بهره برداری از این مسیر دو خطه قم مشهد را در دستور کار داریم و این پروژه موجب روان تر شدن سیر حرکت قطارها و افزایش ظرفیت ریلی در این محور می‌شود، حدود 32 میلیارد تومان از اعتبارات راه آهن برای اتصال کامل دو خطه تهران مشهد هزینه شد.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: ساختمان آموزش این اداره کل را در هفته آینده افتتاح خواهیم کرد و برای بهره برداری از این پروژه 500 میلیون تومان هزینه شده است.

اعتماد با اشاره به شبکه اینترانت راه آهن استان قم اظهار کرد: این شبکه تمام ایستگاه‌های راه آهن در استان را تحت پوشش قرار داده است، همچنین دو زیرگذر عابر پیاده و موتورسیکلت را با ابعاد سه متر در چهار متر در خروجی ایستگاه قم احداث کردیم.

وی ادامه داد: خط ترمز قطار حدود یک کیلومتر است و به این دلیل قطار امکان واکنش سریع را نسبت به عبور مردم و وسایل نقلیه از ریل راه آهن ندارند، عبور مردم از ریل غیرقانونی است و برای آسودگی مردم حاضر به احداث زیرگذر در شهر قم هستیم.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: تفاهم نامه سه جانبه ای با گمرک و استانداری قم امضا شده است، در این راستا گمرک متعهد شده است که سالیانه دو میلیون تن بار را بر روی ریل بیاورد و به دنبال وصل مراکز تجاری و اقتصادی به شبکه راه آهن هستیم، برای اتصال شهرک‌های شکوهیه و محمود آباد به شبکه ریلی آمادگی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجوز لازم برای احداث ساختمان اداره کل راه آهن استان قم اخذ شده است و به دنبال کلنگ زنی این ساختمان در هفته دولت هستیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار