همزمان با هفته دولت؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح ۷۶ پروژه با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان توسط این سازمان همزمان با هفته دولت در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: در این هفته ۷۶ پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان و با اشتغال ۶۴۴ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۱۱ پروژه آبیاری کم فشار، هشت پروژه احیا و مرمت قنات، پنج پروژه تسطیح و تجهیز اراضی، پنج پروژه آبیاری تحت فشار و شش پروژه طرح لوله گذاری اراضی کشاورزی از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به عملکرد دو معاونت، سه مدیریت و مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت و گفت: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی کاهش جمعیت سن در اماکن زمستان‌گذران به دلیل مبارزه به موقع با سن‌های برگشتی، مبارزه به موقع با سن، شته، زنگ و سایر آفات و بیماری‌های غلات در مزارع در نتیجه کاهش خسارت و افزایش عملکرد، افزایش سطوح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات و استفاده از سموم متنوع برای جلوگیری از بروز مقاومت در علف‌های هرز انجام شد.

وی ادامه داد: گسترش کنترل تلفیقی آفات، بیماری‌ها و علفه‌های هرز( IPM)  سالانه ۲۲۰ هزار هکتار، افزایش بکارگیری مواد بیولوژیک در کنترل عوامل خسارت زای گیاهی با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصول سالم، صدور هشت مجوز تأسیس آزمایشگاه تشخیص آفات و بیماریهای گیاهی در چهار سال اخیر و ساماندهی فروشگاه های غیر مجاز سموم و ارزیابی فعالیتهای فروشگاه ها و صدور مجوز برای ۱۹ فروشندگی از دیگر اقدامات این بخش بوده است.

توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای

طلایی ابراز داشت: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به  ۳.۷  هکتار، توسعه باغات به هفت هزار و ۶۷۷ هکتار، تولید محصولات سالم باغی و گلخانه‌ای با همکاری واحد حفظ نباتات در چهار سال اخیر به دو هزار و۵۰۰ هکتار، تولید و توزیع نهال گواهی شده و شناسه دار به بیش از هزار و۶۵۰ اصله نهال نیز از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

وی عنوان کرد: در معاونت بهبود تولیدات دامی معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ راس اصلاح نژاد دام سنگین اصیل و معادل دو هزار و ۵۰۰ راس اصلاح نژاد دام سبک انجام شد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تولید و توزیع و نظارت بر کنسانتره و نهاده‌های یارانه‌دار معادل ۷۰۰  هزار تن، صدور ۶۳۸  مجوز دام و طیور، تکمیل و بهسازی مجتمع های دامداری استان اعم از شیری و پرواری به تعداد شش مجتمع و ساماندهی دام سالانه دو هزار و ۲۸۵ واحد دامداری و اصلاح نژاد و پرورش شتر داشتی به تعداد ۶۷۰  نفر از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

وی در ادامه به بیان اقدامات بخش مدیریت صنایع کشاورزی پرداخت و گفت: صدور ۵۰  فقره جواز تأسیس، ۳۹  فقره پروانه بهره برداری از جمله اقدامات بوده است.

طلایی گفت:‌ ۹۴۵ نفر  اشتغال در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی محقق شده و ۱۴۰ طرح پیشنهادی و توجیهی متقاضیان  بررسی شده است.

وی بیان کرد: در بخش مدیریت آب و خاک نیز اجرای عملیات انتقال آب با لوله به مزارع به طول ۱۴۱ کیلومتر و احیا و مرمت ۱۴۵رشته قنات از جمله اقدامات بوده است.

اجرای ۶۸ طرح تحقیقاتی ملی و استانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در بخش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی نیز آموزش‌های ترویجی و مهارتی غیر رسمی به مدت ۳۰ هزار و ۴۱۰  نفر روز انجام، سه هزار و ۵۶۲ زن روستایی آموزش های لازم را فراگرفتند و ۶۸ طرح تحقیقاتی ملی و استانی اجرا شده است.

وی در مورد عملکرد مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز گفت: اجرای ۶۸ طرح تحقیقاتی ملی و استانی، چاپ ۲۳ عنوان کتاب بصورت تالیف، ترجمه و تجدید چاپ،   چاپ ۶۴  عنوان مقاله  IsI، ISC و علمی پژوهشی در مجلات  معتبر علمی و ارائه ۶۰ مقاله در همایش و کنگره های ملی از جمله اقدامات این بخش بوده است.

طلایی گفت: کسب رتبه یک کشوری در خصوص آموزش کارکنان جدید الاستخدام، کسب رتبه پنج کشوری در خصوص آموزش بهره برداران از سوی مرکز تحقیقات و آموزش، کسب رتبه سه کشوری در خصوص آموزش ضمن خدمت همکاران از سوی مرکز تحقیقات و آموزش در سال ۹۵ نیز از جمله دستاوردهای این مرکز بوده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار