کد خبر: ۴۸۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، روزنامه 19 دی قم در شماره روز سه‌ شنبه 30 مرداد ماه مطلبی با عنوان«اینجا پرت دیسان است» را به قلم ستاره کلهر منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم: در دور دست ترین نقطه شهر مکانی وجود داد به نام پردیسان. شروعش، که پایان روزمرگی ‌های مسافران خسته مسیر طولانی این راه پرخم و پیچ است به پایانه‌ای ختم می‌شود که مردانی در طول روز این مسیر را بارها طی کرده، در رفت و آمدند.

اینجا پایانه است. پایان راه شهری که قرار نبود شهر باشد، قرار بود مأمنی باشد برای بی‌ خانمانهایی که در حسرت خانه دار شدن سالیان سال بر سر دیگ‌ها و سفره‌های نذری و خیرات دخیل بسته بودند، اما اکنون با برآورده شدن حاجت در ساده ترین امکانات آن یعنی ایاب و ذهاب خود درمانده و به قول یکی از رانندگان اتوبوس؛ ما رانند‌گی می ‌کنیم، مسافرا آمپر می‌چسبونن!

این را وقتی گفت که مسافر به دلیل انتظار راننده اتوبوس برای آمدن مسافران بیشتر رو به روی پاساژ الغدیر شاکی شده و دهان به ناسزاگویی گشود. در اینگونه موارد اصول راننده‌ ها ساکت می ‌مانند که مبادا کار به کمیته انضباطی کشیده، حقش کف دستش بیاید.

اینجا پردیسان است. شهر تازه ‌ای که پر شده از نیمکت‌ های ایستگاهی اسقاطی و دست دوم چوبی که معلوم نیست قبلن در کدام نقطه شهر قم عمری طولانی را گذرانده‌اند که حالا پس از بازنشستگی جلوه زشتی را بر پیکره شهر بهشتی پردیس قم داده‌ اند.

مسافران گاهی ساعتی را روی نیمکت ‌های ژولیده به امید آمدن مینی بوس می ‌نشینند که شانه از زیر بار سنگین هزینه بالای تاکسی خالی کنند. اما به دلیل کمبود وسیله زمانی طولانی را در این ایستگاه‌ ها از دست می‌‌دهند.

پردیسان دنیای فراموش شده مسئولان است. محلی که قرار بود رفاه قشر پایین جامعه را فراهم کند، اما حالا تبدیل به بازار سیاه دلالان و مالکان میلیاردی برای دوشیدن آخرین شیره‌های جان مردم زیر خط فقر نشین شده است. 

آنقدر این مکان دور است که صدای ناقوس مرگبار بالا رفتن هفتاد و پنج درصدی اجاره خانه‌ها طی یکسال گذشته، به گوش هیچ ‌مسئولی نمی‌رسد. دمل پردیسان با مشکلات عفونی اش روز به روز در حال بزرگ شدن است و روزی سرباز خواهد کرد. عاقبت زمانی خواهد رسید که درد این شهر خواب آرام کسانی را چشم به مشکلات این شهر بسته ‌اند، آشفته خواهد.

صدای ناله دردمند پردیسان را از شروع شهر کهک تا پایانه می‌ شود شنید.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار