کد خبر: ۴۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 22 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،شهیدمحسن حججی در ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۷۰ و در خانواده‌ای مذهبی، ولایی و انقلابی در نجف‌آباد اصفهان به‌دنیا آمد.
محسن از سنین کودکی در مساجد، محافل قرآنی، جلسات مذهبی ائمه اطهار(ع)، برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج و غیره حاضر بود و در میان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت خاصی به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) داشت.
یکی از سخن‌های همیشگی محسن این بود که کاش در سال ۶۱ هجری قمری در کربلا می‌بودم و نامم جزو یکی از ۷۲ یار با وفای امام حسین(ع) ثبت می‌شد و پس از گذشت ۱۳۷۷ سال از واقعه عاشورا در میدانی حسینی‌گونه و زینبی‌گونه حاضر شد و به دفاع از حرم مطهر عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری(ع) پرداخت و با اهدای سر خود اجازه جسارت و گستاخی دشمنان متجاوز و زورگو به حرم‌های مطهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوریه را نداد.
آخرین خواسته شهید حججی در آخرین باری به زیارت امام رضا(ع) مشرف شد توفیق شهاتی حسینی‌گونه بود و محسن این خواسته خود در نامه‌ای خطاب به امام رضا(ع) عنوان کرد.
از زمان نوشتن این نامه زمان زیادی نگذشت و محسن در ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ به آرزویش رسید و همچون اربابش که شهید بی‌سر کربلا نام گرفته او هم به‌عنوان شهید بی‌سر مدافع حرم نام گرفت.
محسن سرش را داد و به سمت آسمان پروازی قهرمان‌گونه داشت تا پرچم اسلام بالا بماند، مشابه همان کاری که امام حسین(ع) انجام دادند و به یزیدیان زمان که با عنوان گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه اقدام به نمایش اسلام خشن و دروغین کرده‌اند اجازه نداد که به اهداف شوم خود برسند و با اهدای سر خویش در این راه در مسیر پایداری اسلام ناب محمدی(ص) گام برداشت.
به جهت آشنایی بیشتر با شهید محسن حججی گفت‌وگویی را با زهرا عباسی همسر این شهید والامقام صورت داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
*شهدای واسطه آشنایی من و محسن شدند
عباسی در رابطه با نحوه آشنایی‌اش با شهید حججی، گفت: در هفته دفاع مقدس سال ۹۱ نمایشگاهی با همین عنوان در نجف‌آباد اصفهان برپا شده بود و در این نمایشگاه در قالب غرفه‌ای کوچک پیرامون بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی و رشادت‌های این بزرگواران فعالیت می‌کردم و همزمان با برپایی این غرفه‌ها محسن به جمع گروهمان اضافه شد و تا پایان هفته دفاع مقدس آن سال با هم در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته تلاش کردیم.
وی افزود: پس از پایان این نمایشگاه پیشنهاد ازدواج محسن و خواستگاری‌اش از من توسط خانواده‌اش مطرح شد و با دعوت و موافقت خانواده‌ام به خواستگاری‌ام آمد و با شناخت و آشنایی‌ای که از محسن در نمایشگاه هفته دفاع مقدس پیدا کرده بودم به پیشنهادش برای ازدواجش با خودم پاسخ مثبت دادم.
همسرشهید حججی با بیان اینکه واسطه اصلی آشنایی من با محسن شهدا بودند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهر ماه برپا شد و یک هفته پس از خاتمه این نمایشگاه و در تاریخ ۱۳ مهر ماه محسن به همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام آمد و پس از برگزاری چند نوبت جلسه و گفت‌وگو میان من و او و خانواده‌هایمان در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۱ خطبه عقدمان با ۱۴ سکه به نام نامی ۱۴ معصوم جاری شد.
عباسی تصریح کرد: پس از گذراندن دوران‌های عقد و خدمت سربازی محسن، من و همسرم در تاریخ ۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۳ با برگزاری یک مراسم جشن عروسی بسیار ساده و به‌دور از خرج‌های اضافی به زیر یک سقف رفتیم و با مدد از حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه زندگی من و همسرم بسیار ساده و خارج از تجملات و چشم‌وهمچشمی‌های نامتعارف امروزی بود، تاکید کرد: در طول مدت زندگی مشترک سه ساله‌مان هرگز به‌دنبال چشم‌وهمچشمی نبودیم و خواسته هر دوی ما از خالق یکتا و بی‌همتا زندگی‌ای ساده و به معنای واقعی علی وار و زهرا وار بود.
همسر شهید حججی در رابطه با تنها یادگار همسر شهیدش، بیان کرد: حاصل زندگی مشترک من و محسن تولد پسری به‌نام علی در ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ بود و آخرین پیام پدرش به او بود که پیش از شهادتش در فایلی صوتی برای او به یادگار گذاشته بود و تا وقتی که بزرگ شد این پیام را بشنود و به خواسته‌هایی که پدرش در این پیام از او داشته جامه عمل بپوشاند.
*همیشه در مسیر ائمه اطهار(ع) گام بر‌ می‌داشت
عباسی با بیان اینکه قلب و دل و مسیر شهید حججی همیشه در راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حرکت می‌کرد، تصریح کرد: من پیش ازدواجم با محسن همیشه از خداوند یکتا و بی‌همتا می‌خواستم که کسی را در مسیر زندگی‌ام قرار دهد که مورد تایید حضرت زهرا(س) باشد و این خواسته آرزوی قلبی‌ام بود و وقتی که محسن را دیدم با تمام وجودم حس کردم که دلش یک‌جور خاصی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره خورده است.
وی تاکید کرد: حسم می‌گفت اگر یک نفر باشد که در این دوره و زمانه مورد تائید حضرت زهرا(س) باشد، آن یک نفر محسن است و امروزه پس از شهادتش می‌بینم که همینطور هم بوده و او مورد تائید بزرگ بانوی جهان اسلام، ام‌ابیها، حضرت زهرا(س) واقع شده است.
*دغدغه محسن غلبه بر دشمن در جنگ نرم و در مبارزات فرهنگی و اعتقادی بود
همسر شهید حججی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نگرانی‌های خانواده‌ها به‌دام افتادن فرزندانشان در جنگ نرم دشمن در فضای مجازی بوده است، گفت: محسن از همان سنین نوجوانی در کارهای فرهنگی فعال بود و حضوری پررنگ و ثمربخش داشت و همیشه در اردوهای جهادی بسیج شرکت می‌کرد و در ماه‌های قبل از اعزامش هم فعالیت مستمری در حوزه فرهنگی در فضای مجازی داشت و تمام تلاشش رفع دغدغه خانواده‌ها از شرایط نامناسب ایجاد شده در این فضا بود و در امر مطالعه و کتابخوانی بسیار فعال بود و هرگاه بر سر مسئله‌ای گیر می‌کرد می‌گفت حتماً مطالعه‌ام کم بوده که اینجوری شده و بلافاصله کتاب مرتبط با آن موضوع را مطالعه می‌کرد تا اطلاعات لازم را کسب کند و بتواند ادامه مسیرش را با موفقیت طی کند.
*شهادت بزرگترین آرزوی شهید حججی بود
عباسی با بیان اینکه همسرم علاقه زیادی به شهادت در راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشت، گفت: محسن دلش در هر لحظه برای شهادت می‌تپید و هنگامی که سر سفره عقد کنار هم نشسته بودیم به من گفت: (الآن توی این آینه فقط من و تو مشخص هستیم و از تو می‌خواهم که به من کمک کنی تا به مسیر سعادت و شهادت برسم و من هم در همان‌جا به او قول دادم که در این مسیر کمکش کنم.
وی با اشاره به اینکه آرزوی هر دلداده با ائمه اطهار(ع) دفاع از حرم‌های مطهر این بزرگواران در برابر دشمنان بوده است، افزود: در این سه سال همه تلاشم این بود که به خواسته‌ای که همسرم از من در سر سفره عقد داشت جامه عمل بپوشانم و حتی از محسن خواستم که اگر امکان دارد عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بشود و به او گفتم خیلی دوست دارم که همسرم سپاهی باشد و از همان موقع محسن پیگیر این موضوع شد تا اینکه عضو این مجموعه شد و از همان لحظه‌ای که لباس پاسداری بر تن کرد بحث مدافعان حرم و مبارزه با گروه تروریستی داعش پیش آمد و تنها آرزوی همسرم این بود که به عنوان مدافع حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) عازم سوریه شود و توفیق حضور در جمع مدافعان حرم قسمت او هم بشود.
*شهید حججی از شهادت در راه ائمه اطهار(ع) استقبال کرد
همسر شهید حججی با تاکید بر اینکه همسرش حرکت در مسیر شهادت را انتخاب کرده بود، خاطرنشان کرد: من به‌ جهت آنکه با محسن در ارتباط مستمرتری باشم تلگرام او را روی گوشی تلفن همراه خودم نصب کردم و در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه امسال عکس او را در تلگرام دیدم و یک دفعه در یکی از گروه‌هایی تلگرامی‌ای که با دوستانش در ارتباط بود دیدم که متنی با این عنوان نوشته که برای آزادی این اسیر دعا کنید و عکس داخل آن متن عکس محسن بود.
عباسی تصریح کرد: انتظار اسارت همسرم را نداشتم و به ‌همین خاطر با دیدن آن عکس شکه شدم، اما چون محسن از من درخواست کرده بود که کمکش کنم تا در مسیر شهادت باشد آرزو کردم تا به همان هدف مقدسی که دارد برسد، چیزی که در آخرین زیارتی که در حرم مطهر رضوی داشت به آن تاکید داشت و در نامه‌ای که خطاب به امام رضا(ع) نوشته بود از امام مهربانی خواست که برایش دعا کنند تا راه و مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهید شود.
وی تاکید کرد: من می‌دانستم که اگر محسن الآن هم شهید نشود، اول و آخر به این جایگاه و درجه رفیع نائل می‌شود، زیرا مسیری از ابتدا انتخاب کرده بود پایانش شهادت در راه ائمه اطهار(ع) بود و دلش با تمام وجود برای شهادت در این راه مقدس می‌تپید.
*ارادت خاص محسن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ضامن ثبت مُهر شهادتش شد
همسر شهید حججی در تکمیل دریافت خبر اسارت همسرش، بیان کرد: از لحظه دریافت خبر اسارت محسن خواب به چشمانم نمی‌آمد و مدام در این فکر بودم که شریک زندگی‌ام الآن در حالی است تا اینکه یک دفعه و در ساعت ۳ بامداد روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه امسال در گروه‌های تلگرامی پیامی را با عکس محسن دیدم که نوشته بود شهید بی‌سر، شهادتت مبارک و در آن‌جا شکر خدای متعال را به‌جا آوردم که همسرم به‌آرزوی دیرینه‌اش رسید.
عباسی گفت: با وجود آنکه دریافت چنین اخباری برای تمامی مردم، به‌خصوص خانواده‌های مدافعان حرم و به‌ویژه همسران جوان آن‌ها و بالاخص فرزندانشان سخت است، اما من هیچگونه واکنشی از خود نشان ندادم و تنها شکر خدا را به‌جای آوردم که محسن را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و ارادت همسرم به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) آنقدر زیاد بود که از هرکدام از این بزرگواران یک نشانه گرفت تا اینکه 
 شهید شد.
وی افزود: بی‌شک آن دسته از افرادی که با فکرهای پلید خود دست به چنین جنایت‌هایی شوم و وحشیانه‌ای می‌زنند، عاقبت شوم‌تری در انتظار خودشان است و دشمنان پلید بدانند که اگر در ظاهر کارهایشان سامان یافته و حکومت و قدرتی را به دست گرفته‌اند نباید خوشحال باشد، زیرا با استناد به آیات شریفه سوره‌های مبارکه قرآن کریم می‌گوییم کافران نپندارند که اگر مهلتشان داده‌ایم به نفع آن‌ها است، بلکه ایزد منان می‌خواد که به گناهانشان بیفزاید و آن‌ها را نابود کرده و به هلاکت برساند.
*دشمنان با بریدن سر محسن به‌واقع سر خود را بریدند
همسر شهید حججی با بیان اینکه به‌زودی تمام عالم شاهد آن خواهد بود که این کافران و متحدانشان به اذن الهی از بین خواهند رفت و درک واصل خواهند شد، خاطرنشان کرد: آن‌ کسانی که به خیال خود سر از تن محسن جدا کردند، با هر جراحتی که بر بدن و قلب او وارد کردند به ریشه و پیکر ملعونه خود ضربه زده‌اند و قطعاً سر خود را بریده‌اند.
عباسی تصریح کرد: خون امثال محسن حججی‌ها پس از ریخته‌شدن قطع نشده، بلکه در قلب تمام مسلمانان، فرهیختگان و آزادگان جهان جاری بوده و همچنان در جریان است و آن دسته از افرادی که با فکرهای پلید خود دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند، عاقبت شومی در انتظارشان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا ما و این انقلاب را از صحنه تاریخ پاک و محو کند، تاکید کرد: اما این تصور خیالی پوچ و باطل است، زیرا این انقلاب زنده و پاینده است و جوشش دارد و شاهد آن هستیم که عشق و شور شهادت در مدافعان حرم می‌تپد، عشقی که پرشورتر از دوران دفاع مقدس دیده می‌شود و نسل جوان کنونی باوجود اینکه آن دوران را درک نکردند، اما بسیار فراتر از جوانان آن دوران گوی سبقت در مسیر شهادت را از یکدیگر ربوده‌اند.
همسر شهید حججی با بیان اینکه از خداوند متعال می‌خواهم که چنان صبر و استقامتی به ما دهد که موجب لِه‌شدن و نابودی دشمنان بشود، گفت: بی‌شک هیچگاه اجازه نخواهم داد که دشمنان اشکم را ببیند و بخواهد با اشک من شاد شده و قوت بگیرد و خطاب به این پلیدان می‌گویم راه حججی‌ها ادامه تا نابودی و هلاکت کامل داعش و داعشیان ادامه دارد.
عباسی گفت: در یک جامعه اسلامی باید طوری زندگی کنیم که مورد رضایت الهی باشد و طوری بمیرم که مورد رضایت خداوند باشد و شهادت نصیبمان شود و در یک جمله قدر نعمت بسیار بزرگ و ارزشمندی همچون عالم آل محمد(ص)، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را بدانیم و زندگی‌ای امام رضا پسند داشته باشیم و مروج ترویج سبک زندگی رضوی باشیم.
وی در پایان با قدرانی از محبت‌های پرشور مردمی در حق خود و خانواده‌اش، افزود: پس از شهادت همسرم با پیام‌های سرشار از محبت مقام معظم رهبری و بیت معظم‌له، سران قوای سه گانه و کلیه زیرمجموعه‌هایشان، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، تولیت آستان قدس رضوی، علما و روحانیون، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، جامعه فعالان رسانه‌ای، جامعه پزشکان، جامعه مهندسان، جامعه متخصصان، جامعه هنرمندان، جامعه ورزشکاران، جامعه دانشگاهیان، جامعه معلمان، جامعه نخبگان و عموم مردم شهید پرور ایران اسلامی تقدیر و تشکر نموده و امیدوارم که بتوانم قدردان و جبران‌کننده محبت‌های بی‌شمار تک‌تک این عزیزان باشم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار