محمد حسن بهادر ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روز چهارشنبه یکم شهریور سال۹۶ که مصادف است با اول ذی الحجه ۱۴۳۸ هجری قمری به میمنت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هیچ واقعه طلاقی در استان مازندران ثبت نخواهد شد.
کد خبر: ۴۸۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 22 August 2017

به گزارش تابناک : بهادر یا اشاره به این که تا پایان تیرماه امسال ۷ هزار و ۵۵۷ واقعه ازدواج در استان مازندران به ثبت رسیده افزود : در سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۲۳ ازدواج در استان به ثبت رسید که بیشترین آمارازدواج مربوط به شهرستان بابل با ۴ هزار و ۲۶۱ ثبت واقعه ازدواج بوده و استان مازندران ازحیث ثبت واقعه ازدواج رتبه هشتم کشور را دارا است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران تعیین صداقهای سنگین معمول درثبت وقایع را عاملی در کاهش رغبت جوانان به تشکیل خانواده عنوان کرد و اظهار د اشت : توجه و توصیه به ازدواجهای آسان راهکاری برای برون رفت از معضل فراگیراجتماعی عدم ازدواج جوانان است که ذکرمصداقهای عینی ازدواج آسان به طورقطع درتشویق جوانان به امرازدواج موثرخواهد بود.

وی برخی ازمهریه ها و صداقهای شاخص تعیین شده درپنج ماهه نخست سال ۹۶ دراستان را یک جلد کلام الله مجید به همراه یک کاسه آب در شهرستان میاندرود ، یک جلد کتاب فال حافظ و دو شاخه گل رز در شهرستان کلاردشت و هزینه یک سفرمشهد مقدس درشهرستان بهشهر عنوان کرد.

وی همچنین تعیین صداق با عنوان ۷ سکه بهار آزادی به همراه ۷ اسب سفید، ۷ شاخه گل نسترن ، ۷ مرغ عشق ، ۷ قوی سپید و ۷ شاخه گل نبات درشهرستان تنکابن راازجمله صداقهای ویژه دراستان اعلام کرد.

گفتنی است اوٌل ذی الحجه به عنوان روز بدون طلاق نامگذاری شده و در دوسال اخیر در استان مازندران واقعه طلاقی در این روز به ثبت نرسیده است.







منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار