قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۸۵ دلار و ۴۸ سنت رسید.
کد خبر: ۴۸۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 22 August 2017
به گزارش تابناک : تقویت ارزش دلار امروز موجب کاهش قیمت طلا شد، و در این در حالی است که سرمایه گذاران بر تنش ها در شبه جزیره کره متمرکز شده اند و همچنان در آستانه نشست بانکداران جهان در جکسون هول آمریکا در اواخر این هفته، محتاطانه حرکت می کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1285 دلار و 48 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز نیم درصد افزایش یافته بود. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.6 درصد کاهش به 1289 دلار و 10 سنت رسید.
یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی احتمالا واکنش هایی را از جانب کره شمالی به دنبال خواهد داشت. من فکر می کنم همه دارند خود را برای چنین واکنشی آماده می کنند. برای همین بود که قیمت طلا دیروز افزایش یافت.»
آمریکا و کره جنوبی دیروز رزمایش نظامی مشترک خود در شبه جزیره کره را آغاز کردند و موجب بالا گرفتن تنش ها با کره شمالی شدند. پیونگ یانگ این رزمایش را یک گام بی پروا به سمت جنگ هسته ای توصیف کرده است.
وی افزود: «ارزش دلار اندکی بالا رفته و به همین علت امروز قیمت طلا اندکی افت کرده است. وضعیت در شبه جزیره کره و اوضاع آشفته سیاسی در آمریکا به اضافه نشست جکسون هول در اواخر این هفته موجب شده تا فعالان بازار طلا با احتیاط حرکت کنند.»
شاخص دار که نشانگر ارزش پول ملی آمریکا در مقابل 6 ارز معتبر جهانی است، امروز با 0.2 درصد افزایش به 93.293 رسید.
سرمایه گذاران منتظر کنفرانس سالانه فدرال رزرو آمریکا در جکسون هول هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند. جانت یلن رئیس فدرال رزرو و ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا قرار است در این نشست سخنرانی کنند.





منبع : رویترز 
برچسب ها: قیمت طلا ، بازار طلا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار