دکتر کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور در دیدار با دکتر صادقلو استاندار گلستان بر اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 22 August 2017
دکتر کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور در دیدار با دکتر صادقلو استاندار گلستان بر اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده تاکید کرد.

روز گذشته 30 مرداد 1396  در دیدار دکتر صادقلو استاندار گلستان با دکتر کلانتری  معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور  اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر صادقلو در این خصوص گفت: طرح گردشگری جزیره آشوراده تکمیل گردیده و لازم است با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست این طرح به مرحله اجرا برسد چرا که طرح گردشگری آشوراده می تواند در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

در این دیدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه استان گلستان و ظرفیت های آن را بخوبی می شناسد، اظهار کرد: در سفری که با معاون اول رییس جمهوری، دکتر جهانگیری به استان گلستان داشتیم از جزیره آشوراده بازدید به عمل آمد و لازم است بر اساس توافقات حاصله طرح گردشگری این جزیره عملیاتی شود.

لازم به توضیح است جزیره آشوراده درمحدوده ی شهرستان ترکمن و در فاصله 10 کیلومتری اسکله شهر بندر ترکمن قرار دارد. این جزیره تنها جزیره مسکونی دریای خزر و در زمان صفوی شکارگاه شاهان بوده است.درخچه های گز- انارستان نیزارها و پوشش گیاهی سنبله های نمکین و مهاجرت گونه های کم نظیر پرندگان این جزیره را به میعادگاه تورهای طبیعت گردی و پرنده نگری مبدل ساخته است. جزیره آشوراده در طول تاریخ از لحاظ استراتژیکی حایز اهمیت بوده و هم اکنون بقایای پادگان روسها در این جزیره قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار