مدیر کمیته امداد سمنان:
مدیر کمیته امداد سمنان، درباره آخرین وضعیت استمداد مردمی در این شهرستان، گفت: ۳۷۰ میلیون تومان کمک از طریق مراکز نیکوکاری شهرستان جذب شد.
کد خبر: ۴۸۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 22 August 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان سمنان، حجت عرب با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، خط مقدم کمک به فقرا و نیازمندان محسوب می شود، اظهار داشت: خیران سمنانی، ۳۷۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری در چهار ماهه نخست امسال کمک کرده اند که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین معیشت نیازمندان از اولویت های مراکز نیکوکاری است، افزود: سه هزار و ۸۰۰ سبد کالایی مواد غذایی به میانگین ارزش ریالی هر سبد کالا صد هزار تومان بین نیازمندان طی چهار ماهه نخست امسال توزیع شده است.

مدیر کمیته امداد سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۷۸۰ حامی با مراکز نیکوکاری این شهرستان همکاری می کنند، گفت: دو هزار و ۴۷۰ خانوار نیازمند توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده است که از خدمات این نهاد و مراکز نیکوکاری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردمی شدن و مشارکت حداکثری خیران و نیکوکاران در امداد رسانی به نیازمندان از اهداف تشکیل مراکز نیکوکاری در کمیته امداد است، افزود: ۲۰۰ نیروی مرد و ۳۰۰ نیروی زن در شبکه بانوان مراکز نیکوکاریسمنان با کمیته امداد همکاری می کنند.

عرب با بیان اینکه ۹ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان برای خدمت رسانی به محرومان و ارتباط با خیران فعالیت می کنند، ترویج و تبلیغ سنت های حسنه اسلامی و جذب کمک های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان و همچنین ارتباط با خیران و نیکوکاران به منظور جذب کمک و توزیع در همان محل را از فعالیت های مراکز نیکوکاری برشمرد.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های مردمی در مساجد و هیات های مذهبی در دستگیری از نیازمندان، گفت: هر چه قدر گام های بلندتری برای فقرزدایی برداشته شود نتایج آن به جامعه بازخواهد گشت و هر اندازه مراکز نیکوکاری کمک های بیشتری را جمع آوری کنند، کمیته امداد نیز با مدیریت خود آنها، برای محرومیت زدایی و حمایت از نیازمندان همان منطقه تلاش بیشتری خواهد کرد.

مدیر کمیته امداد سمنان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر فقر باید توانمندی های هر محله را نیز شناسایی کنند، افزود: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله، شناسایی و ساماندهی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان، این امر شدنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار