در دیدار استاندار گلستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛
در دیدار استاندار گلستان با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اجرای طرح نجات خلیج گرگان، لزوم احداث سد در گلستان و طرح گردشگری جزیره آشوراده تاکید شد.
کد خبر: ۴۸۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 22 August 2017
 در دیدار استاندار گلستان با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اجرای طرح نجات خلیج گرگان، لزوم احداث سد در گلستان و طرح گردشگری جزیره آشوراده تاکید شد.

در این دیدار دکتر صادقلو ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر کلانتری به سمت معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان محیط زیست کشور، اظهار کرد: با توجه به سیل های پیاپی در گلستان طرح جامع سیل در این استان تهیه گردیده و لازم است با رعایت مسائل زیست محیطی سد سازی در محور رودخانه های اصلی در گلستان انجام شود.

وی افزود: طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز تکمیل گردیده و لازم است با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست این طرح به مرحله اجرا برسد چرا که طرح گردشگری آشوراده می تواند در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار گلستان به مسئله خلیج گرگان اشاره کرد و یادآور شد: طرح مطالعاتی خلیج گرگان پایان یافته و مبلغ 5 میلیارد تومان برای لایروبی موقت و نجات خلیج گرگان تخصیص یافته است و نیاز است با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شود.

لازم به ذکر است در این دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه استان گلستان و ظرفیت های آن را بخوبی می شناسد، اظهار کرد: در سفری که با معاون اول رئیس جمهوری، دکتر جهانگیری به استان گلستان داشتیم از جزیره آشوراده بازدید به عمل آمد و لازم است بر اساس توافقات حاصله طرح گردشگری این جزیره عملیاتی شود.

دکتر عیسی کلانتری بر لزوم رسیدگی به خلیج گرگان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: باید بر اساس مطالعات صورت گرفته عملیات اجرایی لایروبی خلیج گرگان هرچه سریعتر آغاز شود.

وی افزود: با توجه به حوادث و بروز سیل های ویرانگر در استان های شمالی خصوصاً استان گلستان، باید مسئله سد سازی و درختکاری در این استان بصورت جدی دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار