معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: اتباع بیگانه اصلی‌ترین چالش استان یزد در حوزه اجتماعی هستند.
کد خبر: ۴۸۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدعلی طالبی در جلسه کارگروه زنان و خانواده استان که با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک در کشور و جمعی از مسئولین استانی در سالن موحدین استانداری برگزار شد با اشاره به توجه ویژه مسئولین استانی در موضوع حقوق کودکان و فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف در استان اظهار داشت: استان یزد از اولین استان‌هایی بود که به این موضوع پرداخت و در این امر از استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به همکاری خوب و سازنده‌ای که بین تشکل‌هایی که با موضوع کودک و نوجوان در استان فعالیت دارند، وجود دارد و ظرفیت بالای این مجموعه‌ها و اقدامات آن‌ها افزود: بااین‌وجود هنوز موانع و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که همه دستگاه‌های مربوط باید برای برطرف کردن آن عزم جدی داشته باشند.

وی توسعه‌یافتگی استان را عامل مهاجرپذیر بودن استان مطرح کرد و ادامه داد: استان یزد دومین استان مهاجرپذیر کشور است و علاوه بر مهاجرینی از سایر استان‌ها، اتباع بیگانه زیادی نیز در این استان سکونت دارند.

وی بابیان اینکه این حجم مهاجرت و حضور بی‌شمار اتباع بیگانه در استان چالش‌ها و معضلات اجتماعی را برای استان به همراه داشته، افزود: برای مثال دریکی از شهرستان‌های استان جمعیت بومی آن شهرستان در یک مدرسه کمتر از 30 درصد بوده و 70 درصد جمعیت غیربومی بودند که چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را به دنبال داشته است.

طالبی کودکان کار را یکی از اصلی‌ترین معضلات اجتماعی استان دانست و افزود: بیش از 90 درصد کودکان کار استان، کودکان اتباع بیگانه هستند.

این مقام مسئول بر لزوم سازمان‌دهی و حمایت از این اتباع در راستای حل معضلات تأکید کرد و به فعالیت‌های صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی و نظارت، ایجاد شرایط تحصیل برای همه‌ی کودکان اتباع بیگانه و ایجاد امکان استفاده از خدمات بیمه سلامت برای اتباع دارای کارت نمونه‌ای از این فعالیت‌ها و خدمات ارائه‌شده است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دانش آموزان یزدی طی 23 سال گذشته رتبه اول قبولی در کنکور را در کشور به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: از طرفی نگاه تک‌بعدی خانواده‌ها به آموزش آسیبی است که در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان نیاز به آموزش‌های متنوع و کسب مهارت‌های زندگی و فنون مختلف دارند و باید به امر تفریح و نشاط آن‌ها توجه ویژه شود؛ که در بین خانواده‌های یزدی کمتر به این موضوع اهمیت داده می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های مجمع کنوانسیون حقوق کودک در استان باعث شود تا به همه ابعاد آموزش در استان توجه ویژه شود.

وی در پایان بابیان اینکه برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مفیدی که توسط دستگاه‌های مختلف در حوزه تربیت و آموزش شهروندان، قشر خاص یا جمعیت کمی را مشمول می‌شود بر لزوم گسترده بودن برنامه‌ها و پوشش دهی مخاطبین بیشتر تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار