مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد کشور گفت: میزان اعتبار ذخیره شده در صندوق اعتبارات خرد در سطح کشور بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و باید متناسب با نیاز جامعه این صندوق‌ها افزایش یابد.
کد خبر: ۴۸۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 22 August 2017
مریم مافی ظهر امروز در نشست توجیهی ایجاد صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی اظهار داشت: صندوق اعتبارات خرد نقش بسزایی در رونق اقتصادی و تولیدی داشته که این صندوق‌ها باید در سطح روستاها افزایش یابد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه تشکیل و فعالیت این صندوق‌ها همکاری و تعامل داشته و این مهم را به ویژه در روستاها در اولویت قرار دهند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز مسائل اجتماعی جلوگیری شود.

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی از رویکردهای مهم صندوق اعتبارات خرد بوده چراکه این طرح میزان کارآفرینی و همچنین مشارکت زنان در امور مختلف را نیز افزایش می‌دهد.

مافی با بیان این مطلب که تشکیل صندوق اعتبارات خرد در روستا در اولویت قرار دارد، گفت: براساس آمارها تاکنون 1500 صندوق اعتبار خرد در کشور راه‌اندازی شده که گامی موثر در تقویت اقتصادی و کارآفرینی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق اعتبارات خرد 45 هزار عضو داشته که زمینه اشتغال 180 هزار نفر و همچنین بهره‌مندی از مزایای این صندوق برای 112 هزار خانواده فراهم شده است که تعداد اعضا و صندوق‌ها باید افزایش پیدا کند.

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد کشور عنوان کرد: طرح تشکیل صندوق اعتبارات خرد از سال 76 آغاز شده و به صورت طرح ملی در استان‌های کشور اجرا شده به طوری که در دولت یازدهم 600 صندوق اضافه شده و در نظر داریم تا سال 97 ، 300 صندوق جدید راه‌اندازی شود.

مافی افزود: میزان اعتبار ذخیره شده در صندوق اعتبارات خرد در سطح کشور بیش از 15 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و باید متناسب با نیاز جامعه این صندوق‌ها افزایش یابد.

وی گفت: توانمندسازی، استفاده از ظرفیت زنان روستایی،‌ بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی از جمله اهداف و برنامه‌های تشکیل صندوق اعتبارات خرد به شمار می‌رود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار