مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه گفت: با اجرای طرح‌های متنوع، خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد عسلویه توانمندسازی می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 22 August 2017
سید علی حسینی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون موقت اوقات فراغت تابستان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان عسلویه در راستای هدفمندی و استفاده بهینه از اوقات فراغت  تشکیل شد.

وی بیان داشت: کانون موقت کانونی است که در ایام تابستان جهت غنی سازی اوقات فراغت خانواده های تحت حمایت با تنوع رشته های آموزشی، ورزشی، اردویی و تفریحی با همکاری و مشارکت اداره آموزش و پرورش در یکی از مدارس شهرستان تشکیل می گردد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه افزود: هدف این کانون، بهینه کردن اوقات فراغت دانش آموزان با تدوین برنامه های منسجم و کارآمد است.

حسینی در ادامه بیان کرد: این یک توفیق الهی است جهت خدمت رسانی و کمک به افراد نیازمند که ما مشمول آن شده ایم و امیدواریم بتوانیم در راستای این خدمت رسانی با حول و قوه الهی تابستانی مفید و سرشار از برنامه های پربار برای این عزیزان داشته باشیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این کلاس‌ها ایجاد شور و نشاط، غنی‌سازی اوقات فراغت، استعدادیابی نوجوانان و جوانان در رشته‌های مختلف حرفه‌آموزی و رسیدن به خود کفایی و اشتغال برای خانواده های مددجویان است.

وی افزود: این کلاس‌ها در گروه های سنی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان و بانوان سرپرست خانوار و دانشجویان با شرکت قریب به ۶۰ نفر در رشته های نقاشی، سفالگری، سوخته کاری روی چوب، کامپیوتر، قرآن، نمایش خلاق و قصه گویی برگزار شد.

پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه گفت: در چهار ماه نخست سال جاری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش خودکفایی و اشتغال به ۱۸ خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

حسینی افزود: ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان گام بزرگی در توانمند سازی و خروج افراد زیر پوشش کمیته امداد از چرخه حمایتی است.

وی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) خود اتکایی، توانمند سازی، حفظ عزت نفس و کرامت مددجویان است که در مسیر تقویت بنیه اقتصادی و اجتماعی این خانواده‌ها گام بر می دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه گفت: فرآیند شناسایی افراد مستعد، مشاوره، آموزش و در نهایت اعطای وام با همکاری کارکنان این اداره صورت پذیرفته و امید است با توجه به اهداف عالی کمیته امداد بتوانیم سیر تبدیل مددجویان جامعه هدف به خانواده های مولد اقتصادی را سرعت بخشیم.

وی ادامه داد: این تسهیلات بیشتر در حوزه‌های صیادی، کشاورزی، صنفی، فروش، حوزه حمل و نقل به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات در مقایسه با چهار ماه نخست سال ۹۵ رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است.

اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه گفت: در چهار ماه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال ۱۱۲ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد شهرستان عسلویه به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه این نهاد موضوعات فرهنگی است، تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر ارائه آموزش‌های مختلف در مباحث فرهنگی اردوهای زیارتی نیز برای مددجویان برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه با بیان اینکه توجه به نیازهای تربیت دینی در جامعه هدف و متناسب‌سازی برنامه‌های اردویی با این نیازها از اهداف اصلی برگزاری اردوهای تربیتی، آموزشی و زیارتی برای مددجویان است، بیان کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد براساس اسناد بالادستی ارتقای سطح باورهای دینی، اعتقادی و پرورشی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

حسینی با بیان اینکه از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد که با رویکرد پرورشی اجرا می‌شود، اعزام گروه‌های مختلف مددجویی به اردوهای آموزشی، تربیتی و زیارتی است، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های اردویی زمینه لازم برای رشد آگاهانه ایمانی و تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی فراهم می‌شود.

وی گفت: اعزام مددجویان در قالب اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، مادران و دختران، دختران بازمانده از ازدواج و در شرف ازدواج، سالمندان، مردان سرپرست خانوار و همسران جوان در سه ماهه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه افزود: اعزام مددجویان به اردوها در مقایسه با چهار ماه نخست سال ۹۵ رشد صد درصدی را نشان می دهد.

کارگاه های آموزشی ویژه مددجویان

حسینی اظهار داشت: خدمت رسانی فرهنگی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، محوری ‌ترین بخش حمایتی این نهاد محسوب می‌شود، به طوری که این فعالیت‌ها سبب شده تا سطح علمی و فکری این خانواده‌ها، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبب می‌شود تا سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت از هر لحاظ ارتقاء یابد، افزود : این خدمات با هدف توانمند سازی فکری و فرهنگی افراد تحـت پوشش و ارتقاء کرامت انسـانی و عزت نفس خانواده ها و ایجاد نشاط اجتماعی ارائه می شود.  

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه مخاطبان کارگاه های آموزش خانواده را زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، دختران در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، نوعروسان و سالمندان برشمرد.

حسینی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی که با هدف ارتقای سطح آگاهی مددجویان و آموزش مسائل مربوط به داشتن زندگی سالم در آنها برگزار می‌شود، دوره آموزشی مهارت‌های زندگی است، و با توجه به اینکه عدم آگاهی از مهارت‌های زندگی موجب بروز مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود، تصریح کرد: در این دوره موضوعات متعددی در زمینه زندگی مشترک، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، مدیریت اقتصادی زندگی، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و ... به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

وی همچنین در خصوص اجرای برنامه طرح فلاح گفت: طرح فلاح برای خانواده های تحت پوشش این نهاد اجرا شده که در طول این مدت  خانوارها از کارگاه های آموزشی این طرح بهره مند شده اند.

حسینی گفت: یکی از ثمرات اجرای این طرح علاوه بر همدلی و روحیه ، تقویت سطح علمی در زمینه احکام شرعی و مذهبی این خانواده ها بوده البته ارائه آموزش های لازم و مربوطه باعث بالابردن آگاهی مددجویان تحت حمایت در زمینه‌ های مسائل دینی و اعتقادی برگزار شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار