استاندار كرمانشاه گفت: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر در انتخاب شهردار عجله نكنند.
کد خبر: ۴۸۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 22 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسدالله رازاني در گردهمايي منتخبين پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهرهاي استان ، افزود: هدف از برگزاري اين گردهمايي ها ارائه مطالب مهم به اعضاي شوراها مي باشد تا با كسب موضوعات ضروري بهتر به انجام وظيفه بپردازند.

وي با اشاره به شروع بكار فعاليت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در چند روز آينده اظهار داشت: يك شروع خوب موجب ارتقاء موفقيت در كارها مي شود لذا اميدواريم اعضاي شوراهاي اسلامي در استان كرمانشاه با يك شروع و ادامه فعاليت هاي خوب اثرات مهمي را ايجاد كنند.

استاندار كرمانشاه در اين گردهمايي به فرمايشات حضرت علي(ع) مبني بر توجه به بيت المال و رعايت صرفه جويي اشاره كرد و  گفت: بنا به فرمايش اميرالمومنين علي(ع) بيت المال مسلمين تحمل ضرر را ندارد لذا مسئولين در انجام كارها و برنامه هاي خود حتماً بايد توجه به رعايت هزينه ها در بيت المال و همچنين توجه به صرفه جويي را سرلوحة كاري خود قرار دهند.

وي در ادامه سخنان خود كاركرد شوراها را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه 7 اصل در قانون اساسي مربوط به شوراها است، اظهار داشت: قانون اساسي كه ثمره حركت تاريخي اين كشور به سمت دمكراسي خواهي است براي راي مردم و اداره جامعه به دست مردم ارزش ويژه اي قائل شده و به نوعي شوراها بخشي از ثمره اين حركت تاريخي است لذا براي حفظ اين دستاوردها كه كشور متحمل صدمات زيادي شده همگي بايد براي پاسداشت آن تلاش كنيم و بويژه شوراها با خوب كار كردن مي توانند نقش بسيار مهمي در حفظ اين دستاورد ارزشمند داشته باشند.

دكتر رازاني با اشاره به شكل گيري شوراها در كشور از حدود 20 سال پيش،  وجود جنگ و مشكلات اوليه انقلاب را دليل به تاخير افتادن شكل گيري اين نهاد مردمي عنوان كرد و بيان 
داشت: همه بايد كمك كنند تا جايگاه اين حركت جمهوري خواهي در كشور ارتقاء پيدا كند و ما در استان كرمانشاه به عنوان نماينده دولت تمام تلاش خود را براي ارتقاء اين جايگاه بكار گرفته ايم تا شوراها كه يك حركت مردمسالاري است، بيشتر و بهتر در جامعه نهادينه گردد.

استاندار كرمانشاه گفت: در هر پست و جايي كه هستيم مسئوليت داريم اين حركت مهم و اساسي را تقويت كنيم تا شوراها كه نقش بسيار خطيري در بهبود وضعيت جامعه به عهده دارند، كاركردشان ارتقاء پيدا كند.

دكتر رازاني در بخش ديگري از سخنان خود توجه به امانتداري را از وظايف مهم اعضاي شوراها عنوان كرد و افزود: در زمان تبليغات هر فردي كه كانديداي شورا مي شود، تلاش دارد كه خود را امانتدار و امين معرفي كند تا مردم به وي راي دهند لذا بايد تلاش شود تا اين نوع ويژگي ها تا پايان دوران مسئوليت همراه فرد انتخاب شده باقي بماند و مردم در عمل چنين رويه اي را از اعضا مشاهده كنند.

استاندار كرمانشاه خطاب به حاضرين جلسه گفت: مواظب باشيد كه اين امانتداري را تا پايان مسئوليت حفظ كنيد تا از يكسو به اين مسير دمكراسي خواهي كه در كشور شكل گرفته، لطمه اي وارد نشود و از سوي ديگر خيانتي هم به دين صورت نگيرد.

وي در ادامه توجه به عملكرد و فعاليت شهرداران از سوي شوراهاي اسلامي شهرا را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اعضاي شوراها دقت كنند كه در انتخاب شهردار مگر در جايي كه اضطرار وجود دارد عجله نكنند بلكه عملكرد ها را به دقت مورد بررسي قرار دهند و اگر به اين نتيجه رسيدند كه عملكرد شهردار مثبت بوده فضا را براي ادامه فعاليت چنين شهرداري فراهم كنند.

دكتر رازاني بيان داشت: ما قطعاً فعاليت شوراها را با دقت مورد بررسي قرار خواهيم داد و با مشاهده اعضاي شوراي فعال و پويا همكاري ما با چنين شورايي بيشتر و گسترده تر خواهد شد و اين موضوع به نفع امورات شهر و شهرداري خواهد بود.

استاندار كرمانشاه با توجه به تصويب مصوبات توسط اعضاي شوراي شهرها براي مغايرت نداشتن با قانون  را مورد تاكيد قرار داد وگفت: اعضاي شورا تلاش كنند تا مصوباتي در شوراها داشته باشند كه مغايرتي با قانون نداشته باشد زيرا  اگر مغايرت داشته باشد در فرمانداري و سپس در شوراي حل اختلاف استان اين مغايرت ها بررسي و مطابق با قانون رد خواهد شد و ما در جلسات شوراي حل اختلاف به دقت تلاش در اجراي قانون را داريم و خود را ملتزم به مر قانون مي دانيم.

دكتر رازاني همچنين اعضاي شوراها را به تلاش بيشتر در شهرهاي كوچك و جمعيت كمتر به منظور جلوگيري از مهاجرت به كلان شهر كرمانشاه فراخواند و گفت: كرمانشاه يك كلان 
شهر است و 50 درصد از جمعيت استان در اين شهر متمركز است و فاصله جمعيتي آن با اسلام آباد و ديگر شهرها بسيار زياد است لذا شوراها در كل استان بايد طوري برنامه ريزي كنند كه انگيزه براي مردمان شهرهاي كوچك جهت مهاجرت به كرمانشاه ايجاد نشود.

وي در پايان سخنان خود گفت: از دو سال گذشته تلاش كرديم كه اعتبارات در شهرهاي استان تقويت شود و اين رويه را ادامه خواهيم داد و  اعضاي شوراها در جريان باشند كه چنانچه فعاليت بيشتر و گسترده تري براي عمران و آباداني در شهرهاي خود داشته باشند ما نيز همكاري خود را با چنين شورايي افزايش خواهيم داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار