در دویست و چهل و دومین جلسه شورای چهارم شهر قم تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری قم به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۸۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، دویست و چهل و دومین جلسه شورای چهارم عصر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با حضور ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم،  سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، معاونان شهرداری قم و اکثر اعضای شورای شهر قم برگزار شد.

در این جلسه ولی‌الله بیاتی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: عصر فردا به‌صورت فوق‌العاده اعضای شورا جلسه‌ای را در حضور استاندار قم در سالن همایش‌های شهرداری خواهند داشت و در آنجا مسئولان کمیسیون‌ها گزارشی از عملکردهای خود ارائه خواهند کرد.

رئیس شورای شهراسلامی قم ضمن تقدیر از اصحاب رسانه جهت اطلاع‌رسانی اخبار شورای چهارم افزود: از تمامی اعضاء شورای چهارم تشکر می‌کنم که با همدلی و اتحاد به توسعه شهر قم کمک کردند و پروژه‌های استان نشان‌دهنده این امر است.

نخستین لایحه مطرح‌شده در صحن شورا اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال 95 شهرداری بود که در این‌باره حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آتش‌زر گفت: جلساتی در مورد پیش‌نویس با حضور مدیر سازمان حسابرسی شهرداری برگزار شد که پس ‌از آن مواردی که در سال‌های گذشته در شهرداری شاهد بودیم رفع شده و حسابرسی شهرداری عصر دیروز در کمیسیون موردبررسی قرار گرفت.

پس‌از آن مصوبه تفریغ بودجه سال 95 شهرداری قم با تحقق 103 درصدی به تصویب اعضاء رسید.

موضوع مصوبه دوم اخذ تفریغ بودجه سال 95 سازمان کشتارگاه صنعتی قم مطرح شد که 378 میلیون ریال مازاد هزینه داشته است و در سازمان حسابرسی مورد بررسی قرار گرفته است در پایان این مصوبه نیز با تصویب اعضا شورا مصوب شد.

لایحه سوم با موضوعیت اخذ مجوز دریافت کرایه اجساد به پزشکی قانونی استان قم جهت صدور جواز دفن در صحن علنی شورا مطرح شد.

در این‌باره توضیحاتی ارائه شد که بر اساس آمار به‌صورت میانگین ماهانه 15 مورد از سمت مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مصوبه سوم هم به تصویب اعضاء شورای اسلامی شهر قم رسید.

پس‌ از آن لوایح کمیسیون امور زیر بنایی در صحن علنی شورا مطرح شد که نخستین لایحه طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بود که به‌صورت وقفی در اختیار شهرداری قرار گرفته است موردبررسی قرار گرفت.

مصطفی سعادت طلب درباره این موقوفه گفت: مرحوم سید ناصر میره‌ ای دو هزار متر زمین به‌منظور احداث مکتب القرآن وقف کرده است که با توجه به بررسی محل و نبود فضای سبز مقرر شد سهم شهرداری با حفظ مالکیت واقف به فضای سبز تبدیل شود و در سایر قسمت‌ها فضای آموزشی ساخته شود.

عباس محمدی ضمن مخالفت با این طرح گفت: واقف این زمین را به جهت ساخت مدرسه وقف کرده است و نباید به شهرداری هبه شود.

در نهایت این طرح که بسیار بر روی آن نقد و بررسی قرار گرفت٬ مقرر شد این طرح به شهرداری برود و در آنجا با انجام توافقنامه در دست اقدام قرار گیرد.

عباس ذاکریان در مورد تغییر اتوبوس‌های بنز457 به ایوکو عنوان کرد: این طرح در فرمانداری رد شد و سپس با توضیحاتی که در شورای حل اختلاف داده شد پذیرفتند که در پایان این طرح نیز با رأی مثبت حداکثری اعضا شورا به مصوبه تبدیل شد.

طرح اخذ مجوز واگذاری حق انتفاع بخشی از بلوک بلوار پیامبر اعظم(ص) به سازمان انتقال خون جهت احداث ساختمان مرکز انتقال خون مطرح شد که این طرح موافقان و مخالفانی را داشت و مقرر شد که این طرح به کمیسیون امور زیربنایی باز گردد و مجدداً بر روی آن بحث صورت گیرد.

طرح تلفیق بودجه سال 95 شورای اسلامی شهر قم مطرح شد که در این‌باره عباس محمدی گزارشی را به اعضاء شورا ارائه کرد که این طرح نیز به تصویب رسید.

بدین ترتیب آخرین جلسه شورای چهارم شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار