معاون آموزش و پرورش استان قم:
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم با ۱۲۹ هزار و۸۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی به دلیل تراکم بالای دانش‌آموزی در این مقطع جزء سه استان پرتراکم کشور شناخته‌شده است.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، حسین محمودی با اشاره به تراکم بالای مقطع ابتدایی مدارس استان اظهار داشت: در چند سال گذشته با ورود پایه ششم به مقطع ابتدایی، همچنین خاصیت مهاجرپذیری استان قم  از نظر فضای آموزشی مشکلاتی در قم ایجاد شد، که با اعمال تدابیر و ساماندهی دقیق، در افزایش شیفت و یا تراکم دانش‌آموزی توانستیم به سطح نسبتاً مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی بابیان برنامه‌های سازمان‌دهی نیروی انسانی گفت: با وجود اختصاص 56 درصد از کل دانش‌آموزان به مقطع ابتدایی، می‌توان استان قم را جزء سه استان پرتراکم در این مقطع معرفی کرد. حال باوجوداین مسئله، با توجه به رویکرد بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی، برای کیفیت مطلوب فعالیت‌ها و سازمان‌دهی نیروی انسانی، تلاش بر تراکم منطقی‌تر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به آمار کلی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل قمی عنوان کرد: استان قم در حال حاضر با 235 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند، که از این میزان 8 هزار و 500 نفر پیش‌دبستانی، 129 هزار و 800 نفر مقطع ابتدایی، 52 هزار و 900 نفر مقطع متوسطه اول، 30 هزار و 114 نفر متوسطه دوم نظری، یک هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی و مابقی نیز حدود 10 هزار و 600 نفر دانش‌آموز در آموزشگاه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به تحصیل مشغول هستند.

محمودی با اشاره به اهمیت تحقق عدالت اجتماعی در بخش آموزشی افزود:  با در نظر گرفتن شرایط مناطق حاشیه شهر و روستا، برای تحقق عدالت اجتماعی در بخش آموزشی نیز، امیدواریم با تشکیل بیش از200 کلاس آموزشی با جمعیتی کمتر از 12 نفر، دانش‌آموزان آن مناطق، از نعمت تحصیلات مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.

به گفته این مسئول آموزشی برای رفع تراکم بالای دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی سعی شده، با تأکید پرسرعت بخشیدن به ساخت مدارس و فضاهای آموزشی، تا حدودی، تراکم منطقی‌تری در کلاس‌ها برقرار شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار