شهردار منطقه هشت قم:
شهردار منطقه هشت قم گفت: امسال 6 بوستان با هزينه‌اي بالغ بر 133 ميليارد ريال در مقياس شهري، منطقه‌اي و محله‌اي در این منطقه پيش‌بيني شده و در حال اجرا دارد که مي‌توان به بوستان‌هاي انقلاب، دهلاويه، غدير، محله يک، بانوان و لکه‌هاي سبز مسکن مهر اشاره کرد‌.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله سلیمانی به موقعیت جغرافیایی این منطقه اشاره کرد و افزود: پردیسان منطقه‌ای پرجمعیت در 10 کیلومتری جنوب شهر قم و در ابتدای جاده قدیم اصفهان به مساحت 2 هزار هکتار است که به سه ناحیه تقسیم شده که از شوارع اصلی آن می‌توان به بلوار امام صادق در محور کهک، بلوار آیت‌الله بروجردی، بلوار غدیر در غرب، بلوار امامت در جنوب و بلوارهای اصلی داخلی شهروند، امام علی(ع) و آزادی اشاره کرد.

وی به میزان سرانه فضای سبز منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: سرانه فضای سبز در سه دسته سرانه فضای سبز جنگلی، فضای سبز شهری و فضای تفریحی بررسی می‌شود سرانه فضای سبز شهر قم 17 متر مربع و سرانه فضای سبز پردیسان 21 متر مربع  است که شامل 3.7 متر مربع سرانه فضای سبز شهری و 17.3 متر مربع سرانه فضای سبز جنگلی است.

شهردار منطقه هشت به راهکارها و برنامه‌های دستیابی به سرانه استاندارد فضای سبز اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص سالانه بودجه در حوزه‌های توسعه درختکاری معابر، توسعه فضای سبز جنگلی، اجرای بوستان‌های شهری، نگهداری و تجهیز گلخانه‌ها، اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی و تعمیر و تجهیز چاه‌های منطقه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سطح این منطقه، حدود 40 بوستان در مقیاس منطقه‌ای و  شهری و 80 بوستان در مقیاس محله‌ای پیش‌بینی شده است. این منطقه در سال جاری ، 6 بوستان با هزینه‌ای بالغ بر 133 میلیارد ریال در مقیاس شهری، منطقه‌ای  و محله‌ای پیش‌بینی و در حال اجرا دارد که می‌توان به بوستان‌های انقلاب، دهلاویه، غدیر، محله یک، بانوان و لکه‌های سبز مسکن مهر اشاره کرد.

شهردار منطقه هشت خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز سه بوستان با نام‌های نخبگان، نگار و 22 بهمن با مساحت تقریبی 60 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار