دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی:
دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی از برگزاری این نشست تخصصی در روزهای اول تا سوم شهریورماه در شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت علی محمدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به  برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در شهر مشهد اظهار داشت: با همکاری مراکز مؤثر در این زمینه و مؤسسات و فعالان علمی و اندیشمندان عرصه فقه حکومتی، نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی از اول تا سوم شهریورماه در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر تاثر انقلاب اسلامی ایران در تحولات و مبادلات بین‌المللی افزود: نقطه طلایی تلاقی فقه شیعی با انقلاب اسلامی تحقق یافته و گسترش آن در سراسر دنیا می‌تواند سبب فروپاشی تمدن‌های دروغین و پوشالی غرب شود و زمینه‌ساز قیام جهانی حضرت حجت (عج) را فراهم سازد.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی ادامه داد: اسلامی سازی علوم انسانی و پیگیری سیاست‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و فقه حکومتی سه پروژه کلانی است که فرهیختگان و اندیشمندان برای نوآوری و درک صحیح مکتب اهل‌بیت(ع) آن را دنبال می‌کنند که خوشبختانه در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری نیز به‌دست آورده است.

محمدی همفکری جریان‌های انقلابی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: باید خلأ های موجود  بین جریان‌های گفتمان ساز جریان‌های انقلابی از بین برود که یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلی آن نشست‌های هم‌اندیشی برای بهتر شدن تعاملات بین جریان‌های انقلابی است.

وی بابیان بار علمی بالای نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی تأکید کرد: اعضای علمی این نشست همگی از شاگردان حضرات آیات محسن اراکی، محمد مهدی هادوی تهرانی، علی‌اکبر رشاد، احمد مبلغی، علیرضا اعرافی، شهید سید محمدباقر صدر، سید علی سیستانی، محمدابراهیم جناتی، ابوالقاسم علی دوست  و دیگر اساتید برجسته  حوزه علمیه هستند که  نشست فقه حکومتی از این نظر در جایگاهی ویژه‌ای قرار گرفته است.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی با قدرانی از حضور مؤثر مؤسسات و مراکز علمی در بخش فعالان مدیریتی نشست فقه حکومتی عنوان کرد: مراکز بزرگ علمی مانند مرکز فقهی ائمه اطهار، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، مرکز تحقیقات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، پژوهشگاه فقه نظام، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم و مؤسسات و سایت‌های علمی و تخصصی دیگری در برپایی باشکوه این نشست حضور خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در طول 2 روز برگزاری این نشست فعالان علمی و فعالان مدیریتی عرصه فقه نظام کمیسیون‌های تخصصی خود را تشکیل خواهند داد و پس از دو روز هم‌اندیشی و بحث و تبادل‌نظر در روز اختتامیه گزارشی از فعالیت‌ها و راهکارهای خود ارائه می‌دهند.

محمدی همدلی و انتقادپذیری را شرط مهم پیشبرد اهداف و برنامه دانست و گفت: کمیسیون‌های تخصصی در این نشست‌ها باید با همدلی و با رویکردی انتقادی درباره مسائل مهمی که فقه حکومتی در پی پاسخ به آنهاست بحث و تبادل‌نظر نمایند و نتایج کار خود را نیز در پایان در قالب گزارش یا به‌صورت مکتوب به دبیرخانه فقه حکومتی ارسال کنند.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی خاطرنشان کرد: باید در این‌گونه نشست‌ها در پی این باشیم که نظریه‌ها و دیدگاه‌هایی که توسط فعالان علمی ارائه می‌شود توسط فعالان مدیریتی کاربردی شود و نتیجه و خروجی کارها در عرصه عمل خود را نشان دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار