به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه همزمان با گرامیداشت هفته خبرنگار به منظور تقدیر و تجلیل از تلاشگران گمنام عرصه خبر در اطلاع رسانی نشست خبری مدیر منطقه تربت حیدریه با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات منطقه تربت حیدریه برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 21 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، در ابتدای جلسه مهندس دلبری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه ضمن معرفی منطقه به لحاظ موقعیت استراتیژیکی , جغرافیایی و حوزه عملیاتی را با ارایه آمار مقایسه ای مصرف برای خبرنگاران حاضر در جلسه تشریح کرد و گفت: خبرنگاران همواره نقش ارزنده ای در ارایه عملکرد اقدامات و برنامه های دستگاه ها ی اجرایی و دیگر نهادها در جهت پیشبرد اهداف سازمان ها ایفا می نمایند.
مهندس دلبری با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در استان خراسان دارای سه منطقه مستقل میباشد گفت: منطقه تربت حیدریه با امکانات حدود 230 میلیون لیتر ذخیره انواع فرآورده های نفتی و امکان دریافت فرآورده از طریق خط لوله 8 اینج از خطوط شبکه مرکزی کشور دارای 167 نفتکش فعال با 108 دستگاه تریلی و میانگین سنی 9 سال یکی از جوانترین ناوگان حمل و نقل کشور را در مقایسه با شرکت های حمل و نقل در سایر بخش ها دارد.
وی تصریح کرد: حدود 14 هزار و 23 مصرف کننده سوخت مایع و حدود 12 هزار و 200 مصرف کننده جز خدمات سوخت رسانی ارایه می گردد مضافا اینکه در حوزه منطقه 38 هزار خانوار نفت سوز وجود دارد که از گاز شهری بهره مند نیستند. از این تعداد حدود 1 درصد شهری و 99 درصد روستایی می باشند.
دلبری از 58 باب جایگاه و فروشندگی فعال مجهز به سامانه هوشمند سوخت خبر داد و افزود: میانگین فروش روزانه هر نازل 2185 لیتر بنزین می باشد که نشان از توسعه جایگاه ها با مکان یابی خوب دارد در حقیقت معال نصف شرایط استاندارد هر نازل فروش را دارند. وی افزود در بخش  سی ان جی   منطقه تربت حیدریه دارای 33 باب جایگاه عرصه سوخت گاز طبیعی سی ان جی است که اخیرا جایگاه شهرداری رباط سنگ به بهره برداری رسید و انشاا... جایگاه  سی ان جی شادمهر در هفته دولت افتتاح خواهد شد.  
مدیر منطقه تربت حیدریه گفت: میانگین فروش روزانه هر نازل سی ان جی   2264 متر مکعب می باشد همچنین میانگین ساعت کارکرد کمپرسور 6/ 12 ساعت است در حالیکه میانگین کشوری در برخی شهرهای بزرگ 18 ساعت است. که نشانگر مکان یابی متناسب با مصرف و شاید تعداد جایگاه بیشتر از مورد نیاز مطابق استاندارد در تربت حیدریه بوده است.
مهندس دلبری اذعان داشت: سهم سی ان جی از سبد سوختی منطقه تربت حیدریه 31درصد است که از میانگین کشوری بالاتر می باشد. وی خاطرنشان کرد توسعه جایگاه های سی ان جی و استقبال مردم از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک و نسبتا ارزان تر نیاز به کار فرهنگی دارد.
گفتنی است در 4 ماهه نخست سال 96 در حوزه منطقه 82 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که 40 میلیون لیتر آن مربوط به ناحیه مرکزی تربت حیدریه می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد افزایش داشته است در بخش نفت گاز 105 میلیون لیتر در سطح منطقه با رشد 49 درصد و مصرف ناحیه مرکزی 48 میلیون لیتر که رشد 7.4 درصد مصرف را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد. مصرف نفت سفید در سطح منطقه 6 میلیون لیتر  6.2 درصد کاهش و در ناحیه مرکزی تربت حیدریه 4 ملیون لیتر که نسبت به مدت مشابه پارسال 9.2 درصد کاهش داشته است , در بخش نفتکوره مصرف منطقه 950 هزار لیتر با 1.4 درصد افزایش و ناحیه 75 هزار لیتر که 2.7 درصد افزایش را در بر داشته است در حوزه سی ان جی بیش از 22 میلیون متر مکعب در سطح منطقه مصرف شده که از این میزان در ناحیه تربت حیدریه 10 میلیون متر مکعب مصرف شده که 6 درصد رشد را در بر داشته است که معادل آن بنزین صرفه جویی شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه اظهار نمود: یکی از فاکتورهایی که شرایط اقتصادی هر حوزه را نشان می دهد تجزیه مصارف سوخت می باشد و با عنایت به این مهم آمار مصرف حوزه عملیاتی منطقه را بدین شرح اعلام کرد: از مجموع حدود 105 میلیون مصرف نفتگاز در این بازه زمان 68 درصد مصرف در بخش حمل و نقل 16 درصد در بخش صنایع و 16 درصد مصرف نفت گاز در بخش کشاورزی بوده است و در ناحیه مرکزی از مجموع  48میلیون مصرف نفتگاز 72 درصد حمل نقل 4 درصد صنایع و 24 درصد کشاورزی سهم ناحیه مرکزی تربت حیدریه می باشد.

در ادامه خبرنگاران سوالات خود را در خصوص پروژه های انجام شده در این دولت و اهداف و برنامه های آینده شرکت را مطرح نمودند. دلبری مدیر منطقه تربت حیدریه ضمن جمع بندی موارد در پاسخ به سوالات خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه گفت: بالغ بر 140 میلیارد ریال اعتبار از پروژه های فنی و مهندسی در دو بخش مقاوم سازی ,نوسازی وبهینه سازی ساختمان ها و تاسیسات با رعایت مقررات ملی ساختمان، مبحث 19 و بخش پدافند غیر عامل و افزایش ضریف ایمنی انبار نفت روی مخازن، خرید خودرو و تجهیزات آتش نشانی  جدید، تآمین آمبولانس و احداث ساختمان بهداری و بهداشت، پروژه نصب سیستم های مکانیزه حفاظت الکترونیک و اتاق سرویس، امنیت شبکه نرم افزای در طول تصدی این دولت اجرا و به بهره برداری رسید.
مدیر منطقه تصریح نمود: به منظور جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، صدور موافقت اصولی مجاری عرضه با اخذ نظر کارشناسان در کمیته مکان یابی جایگاه ها تسریع گردید.
وی اظهار داشت: دربخش سیاست ها و برنامه ها اولین برنامه , کاهش فاصله زمان دریافت سوخت و ارتقای شرایط ایمنی تاسیسات و جایگاه هاست و در صورت نیاز توسعه جایگاه های سی ان جی و سوخت مایع صورت خواهد پذیرفت.
مهندس دلبری در خصوص برندینگ، درجه بندی، زیباسازی،بهسازی و بروز رسانی تجهیزات فنی و سیستم های کنترلی در سطح مجاری عرضه که در راستای ارایه خدمات مطلوب تر به مشتریان و رعایت حقوق شهروندی می باشد  توضیحات جامعی مطرح نمودند.
مدیر منطقه تربت حیدریه اضافه کرد 70 درصد جایگاه های منطقه ممتاز هستند. که مطابق آن کارمزد پرداخت میشود و تصریح کرد در برنامه سال 96 این رقم را به 85 درصد خواهیم رساند که در قبال ارتقای شرایط خدمات , کارمزدی بیشتری به جایگاه پرداخت خواهد شد.
گفتنی است: در راستای ارایه خدمات الکترونیک که از اهداف دولت میباشد،با توسعه الکترونیکی وفروش اینترنتی دیگر نیازی به مراجعه ارباب رجوع نیست خدا را شکر در حوزه ناحیه مرکزی تربت حیدریه کلیه خدمات 100 درصد الکترونیکی انجام می شود و در حوزه منطقه 94 درصد دستگاه های متولی سوخت مجهز به سامانه تجارت آسان شده و مصرف کنندگان شناسنامه دار و دارای رمز عبور جهت تثبیت درخواست از هر نقطه کشور می باشند. شایان ذکر است کلیه مراحل درخواست، برآورد مصرف تا تایید و ارسال فرآورده به صورت سیستمی قابل پیگیری میباشد.
در حوزه  خدمات کارت سوخت این بستر فراهم گردیده که مشتریان در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی  از جمله صدور کارت و رمز گشایی با مراجعه به پلس 10+ پاسخ خود را دریافت نمایند.
وی اذعان داشت: یکی از برنامه های سال 94 رعایت مقررات زیست محیطی به جهت کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ورود پسماندها به محیط می باشد که در دو سال اخیر تحقق پیدا کرد. دلبری از اجرای کامل طرح کهاب (هدایت انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه های عرضه سوخت خبرداد و تصریح کرد استیج دوم نفتکش ها هستند که در حال اجزا می باشند و استیج سوم که در مرحله بعد قرار گرفته انبارهای نفت می باشد.
دلبری از برنامه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی منطقه در سال 96 بیع متقابل را عنوان کرد و افزود: در خصوص بیع متقابل تبدیل سوخت مصارف خانگی به گاز طبیعی، وزارت نفت به طور جد پیگیر است گاز طبیعی علی رغم اینکه صرفه اقتصادی که برای کشور دارد با توجه به ذخایر گاز نسبت به محازن نفت خام سوختی ارزان است. مضافا اینکه آلودگی برای محیط زیست ندارد بیع متقابل در برقی کردن چاه های کشاورزی، در حال حاضر 10 هزار حلقه چاه کشاورزی در برنامه  اولویت دار وزارت نفت در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار دارد، در این خصوص دومین جلسه استانی برگزار شد و مقرر شد برابر قوانین مصوب شده در وزارت نفت در خصوص اتصال به شبکه برق چاه های که فاصله بیشتری تا شبکه توزیع برق را دارند تسهیلات پرداخت نمایند. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، توسعه ظریف ایمنی انبار نفت و پروژه های پدافند غیر عامل، سیستم کولینگ فومینگ مخازن که در اولویت اول مناطق 37گانه کشور برای اجرای این پروژه قرار داریم. شایان ذکر است در این خصوص ظریب ایمنی سیستم های نرم افزاری را به روز و ایزوله نمودیم.
مدیر منطقه تربت حیدریه اضافه کرد: افزایش ارتفاع باندوال بتنی و ارتقای تجهیزات واحد ایمنی از دیگر اقدامات منطقه بود که با جذب اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال انجام شد و آخرین برنامه منطقه در سال جاری انجام نظارت بیشتر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت،هماهنگی بیشتر با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان های تحت پوشش حوزه منطقه در جهت انجام گشت های مشترک عنوان کرد.

مجتبی دلبری مدیر شرکت ملی پخش  فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه، در شائبه به کم فروشی برخی از نازل های سوخت گفت ماهیانه و به صورت مستمر و غیر مترقبه از مجاری عرضه سوخت سطح منطقه بازرسی به عمل می آید و درصورت عدم تنظیم نازل، کارشناسان نازل را تنظیم و جهت عدم سوء استفاده آن را محدود پلمپ می نمایند. مضافا اینکه به اتفاق کارشناسان اداره کل استاندارد هر سه ماه یک بار نیز کنترل های دوره ای انجام می پذیرد.
در عین حال سامانه مرکز پاسخگویی ارتباط با مشتریان با شماره 09627 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به انتقادات و شکایات مردم عزیز می باشد و وظیفه کارشناسان ذیربط پاسخگویی مستند و به موقع ظرف حداکثر 24 ساعت به منظور جلب اعتماد مشتریان محترم می باشد شایان ذکر است اپلیکیشن پمپ بنزین یاب قابل نصب در گوشی های اندروید این امکان برای مشتریان فراهم نموده تا به کلیه خدماتی که جایگاه عرضه سوخت مورد نظر باید ارایه نمایند آگاه شده و انتقادات و پیشنهاد خود را از طریق گوشی همراه ثبت نمایند . این نرم افزار را از سایت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، کافه بازار و مایکت و ... دریافت نمایند.
در پایان نشست خبری با اهدای لوح تقدیر از زحمات خبرنگاران عزیز که با حرفه و شغل خطیر خبرنگاری، با فعالیت بی شائبه خود، دغدغه مسؤولین و دولتمردان را در راستای ارئه شفاف عملکرد سازمان ها به جامعه هدف در دستور  کار داشته و سبب ارتقای فرهنگی جامعه می شوند,صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار