مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان از اعزام 3800 نفر روز دانشجویان سازمان یافته به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان دامغان خبر داد و گفت: اردوهای جهادی که در عمل به فرامین مقام معظم رهبری آغاز شد فواید و برکات بسیاری را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۴۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 21 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، مصطفی شیر پوری در گفت و گو با خبرنگارایسنا اظهار کرد: این اردوها مجموعه ای از فعالیت‌های خودجوش و سازمان یافته ای است که توسط دانشجویان، طلاب و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم و کمتر برخوردار و با توجه به تخصص و توانایی های آنان در قالب فعالیت های عمرانی ، خدمات پزشکی ، درمانی،خدمات بهداشتی،کشاورزی و دامپروری ،آموزشی و تحصیلی در کنار فعالیت های فرهنگی ارائه می‌شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: هدف کلی از برپایی اردوهای جهادی دانشجویی بر پایه سازندگی هدفگذاری شده است که این سازندگی از خودسازی درونی و فردی آغاز و به سازندگی همه جانبه در مناطق محروم منتج می شود.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان دامغان از دانشجویان داوطلب برادر و خواهر از اغلب رشته‌ها و سطوح اقدام به پذیرش کرده خاطرنشان کرد: امسال سازماندهی این دانشجویان دامغانی در قالب 15 گروه جهادی برادر و خواهر به تعداد 3800 نفر روز بوده است.

وی از شناسایی مناطق محروم خبر داد و افزود: این شناسایی توسط مسئولین گروه‌های جهادی انجام و اعزام گروه‌ها متناسب با ظرفیت و تخصص گروه‌های دانشجویی و جامعه هدف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت اخیر این گروه ها در دامغان از 20 تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد اظهار کرد:فعالیت های عمرانی، بهداشتی، درمانی و پزشکی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی،آموزشی و تحصیلی،سبک زندگی اسلامی، کشاورزی و دامپروری از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی در دامغان بوده است.

این فعال دانشجویی از همراهی برخی استاید دانشگاه با این گروه‌ها خبر داد وگفت: برخی از اساتید و کارشناسان دانشگاهی و نیروهای اجرایی به صورت داوطلب دانشجویان را در امر خدمت رسانی یاری دادند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان یادآور شد: روستاها و مناطق محروم بخش های مرکزی ، قهاب رستاق، قهاب سرسر و..از جمله مناطقی است که تابستان امسال گروه‌های دانشجویی در آنجا حضور یافتند. ضمن اینکه برخی از گروه ها نیز در قالب طرح محله اسلامی در برخی محلات حاشیه‌ای دامغان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار