کد خبر: ۴۸۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 21 August 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون 30 هزار و 700 نفر شتر در این استان پلاک کوبی شدند و برای 11 هزار نفر شتر دیگر نیز پلاک تهیه شده است.

رضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها حدود 70 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان وجود دارد که انجام پلاک کوبی کمک خوبی برای رسیدن به آمار واقعی از جمعیت این حیوان در استان است. 
وی افزود: چالش اصلی در بحث پلاک کوبی اعتبار است و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال تمام شترهای سیستان و بلوچستان پلاک کوبی می شوند. 
وی گفت: تلاش داریم کار پلاک کوبی شتر را مانند پلاک کوبی دام سنگین (گاو) در سیستان و بلوچستان با موفقیت به پایان برسانیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین پلاک کوبی های شتر در شهرستان های مرزی استان و مناطق با جمعیت بالایی از این حیوان انجام شده است. 
نجفی افزود: بر اساس برنامه پلاک کوبی شترها تا کنون در شهرستان زاهدان، سراوان، میرجاوه، سیب و سوران، مهرستان، سرباز، چابهار، کنارک و دلگان انجام شده و بقیه شهرستان ها در نوبت های بعدی قرار دارند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز چندی قبل در نشست کمیسیون برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: فعالیت های خوبی در چند سال گذشته برای پلاک کوبی گاو و گوساله و شتر در این استان انجام شده است.
علی اصغر میرشکاری ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها حدود 70 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تاکنون بیش از 30 هزار نفر از این شترها پلاک کوبی شده اند و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم را برای پلاک کوبی شترهای باقی مانده در استان تامین کند. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار