تابناک: منتخبان شورای پنجم بعد از انصراف مهدی فاتحی از رقابت ها، بر سر دو گزینه ابطحی و نوروزی شب گذشته را به لابی و مشورت برای انتخاب شهردار از میان یکی از این دو گزینه سپری کردند اما در نهایت جلسه دیشب بدون نتیجه به اتمام رسید و انتخاب شهردار به روز سه شنبه موکول شد.
کد خبر: ۴۸۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 21 August 2017

به گزارش تابناک اصفهان، روند انتخاب شهردار آینده اصفهان در روزهای اخیر کار را به بررسی گزینه های پیشنهادی و برنامه هایشان تا نیمه های شب گذشته هم کشاند تا جائیکه بسیاری از رسانه ها و مردم اصفهان دیشب منتظر اعلام نظر نهایی منتخبان شورا در خصوص گزینه نهایی شهرداری اصفهان بودند.

منتخبان شورای پنجم بعد از انصراف مهدی فاتحی از رقابت ها، بر سر دو گزینه ابطحی و نوروزی شب گذشته را به لابی و مشورت برای انتخاب شهردار از میان یکی از این دو گزینه سپری کردند اما در نهایت جلسه دیشب بدون نتیجه به اتمام رسید و انتخاب شهردار به روز سه شنبه موکول شد.

هرچند اکثریت شورای شهر اصفهان در مصاحبه های متعدد بر انتخاب یک گزینه بومی از شهر اصفهان برای شهرداری، تاکید دارند اما شنیده ها حاکی از رایزنی برخی اعضا برای انتخاب یک گزینه ملی برای آمدن به ساختمان دروازه دولت است که البته در آخرین اظهار نظر فتح الله معین امروز نیز گزینه های نهایی را همان ابطحی و نوروزی عنوان کرد.

معین در این خصوص می گوید: در ادامه فرایند بررسی شرایط گزینه های مشخص شده جهت شهرداری اصفهان بعد از ظهر روز یکشنبه در جلسه منتخبین پنجمین دوره شورای شهر اصفهان که با حضور همه آنها تشکیل شد، ابتدا در خصوص توانمندی ها و شرایط گزینه مورد نظر جهت قبول مسئولیت شهرداری مذاکره و سپس با رای گیری انجام شده آقایان سید مهدی ابطحی و قدرت الله نوروزی به عنوان گزینه های نهایی انتخاب شدند.

اما یکی از مسائل مورد بحث در فضای سیاسی و رسانه ای اصفهان این است که با وجودیکه گزینه نهایی شهرداری اصفهان از چند روز پیش مشخص بود و توجهات به سوی او متمرکز است، اما شورای شهر در اعلام نهایی نظر خود تعلل می کند؟!.

اصلاح طلب بودن یکی از ویژگی های مدنظر اعضای شورای پنجم برای انتخاب شهردار آینده اصفهان است که فارغ از نوع گرایش، می توان این مولفه را یکی از کارکردهای کار حزبی و نتیجه آن دانست که بعد از سال ها در شهر اصفهان و در شورای شهر هم نماد اجرایی به خود گرفته است.

طبیعی است، وقتی یک لیست با پشتوانه احزاب مختلف از یک اردوگاه سیاسی، به جریان قدرت و مدیریت راه پیدا می کند، گزینه آنها برای شهرداری هم باید نگاه همسوی سیاسی با آنها داشته باشد و در تمام ارکان قدرت به ویژه مناصب مشورتی مانند پارلمان ها، این سنت در دنیا حفظ و پیاده سازی شده است.

برخلاف جوسازی هایی که اخیرا برای انتخاب یک شهردار همسو با جریان اصلاحات در اصفهان صورت گرفته است اما نباید این نکته را از نظر دور کنیم که در سال هایی که شورایی با اکثریت اصولگرا در اصفهان بر سر کار بود نیز روال انتخاب شهردار بر همین پاشنه می چرخید و خبری از گزینه های اصلاح طلب از سوی اعضای اصولگرای شورا نبود.

در جریان نقدهای وارده به شورا بر سر گزینه های اصلاح طلب، آنچه مورد غفلت واقع شده تمرکز روی سابقه و برنامه های چهره های مطرح برای این پست است که متاسفانه آنقدر دود، این آتش بازی سیاسی غلیظ شده است که دیگر مجالی برای نقد کارشناسانه باقی نمانده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار