پليس فتا استان خراسان رضوى خبر داد:
رييس پليس فتا استان خراسان رضوى طى هشدارى از شهروندان درخواست كرد به دريافت پيامك و تصاوير فيش‌هاى واريزى اعتماد نكرده و با گرفتن استعلام از بانك مربوطه از صحت واريز وجه به حساب خود مطلع شوند.
کد خبر: ۴۸۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 21 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، سرهنگ جواد جهانشيرى در هشدارى تازه گفت: در پى تشکیل چند فقره پرونده در پليس فتا استان مبنى بر كلاهبردارى سايبرى از تعدادى شهروندان با شيوه و شگردى نوين مشخص شد برخى كلاهبرداران براى فريب صاحبان مشاغل و فروشندگان كالايا خدمات شيوه‌اى جديدى را اتخاذ نموده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌هاى صورت گرفته مشخص شد در تمام كلاهبردارى‌هاى صورت گرفته كه مجرم قادر به فريب فروشنده كالا يا خدمات شده‌است وجه وى را به صورت واريز به حساب پرداخت و بدين طريق فروشنده را قانع نموده كه وجه مورد نظر به حساب فروشنده واريز شده است.

رييس پليس فتا استان خراسان رضوی گفت: فرد كلاهبردار با مراجعه به بانك و فعال‌سازى پيامك حساب بانكى خود شماره تلفن فردى كه از قبل وى را شناسايى نموده يا اصطلاحا قربانى مورد نظر را در اختيار بانك قرار مى‌دهد بنابراين هنگام واريز وجه به حساب خود، پيامك واريز وجه به شماره تلفن قربانى ارسال مى‌گردد.

اين مقام ارشد انتظامى افزود: در پرونده‌اى ديگر شاهد بوديم كه فرد كلاهبردار مبلغ و شماره حساب و مشخصات فروشنده را از وى گرفته و وجه مورد نظر را با ساخت جعلى تراكنش و نمايش آن از روى گوشى خود به فروشنده‌ نشان داده و كالا يا‌ خدمات را مطالبه نموده و مدعى مى‌گردد وجه مورد نظر را به صورت اينترنتى واريز کرده‌است.

سرهنگ جهانشيرى يادآور شد: در كارشناسى‌هاى صورت گرفته شده جهت پيشگيرى از وقوع مجدد اين نوع كلاهبردارى در سطح جامعه دو نكته اساسى نهفته است:اولاً متصديان محترم امور بانكى در شعب مختلف بانك‌ها شماره صاحب حساب را با شماره تلفن وى جهت پيامك‌هاى واريز و برداشت از حساب مطابقت داده تا با احراز هويت، مجرمين اين نوع كلاهبردارى موفق به رسيدن به هدف شوم خود نگردند. ثانياً شهروندان محترم و فروشندگان كالا يا خدمات هنگام فروش كالاى خود به اخذ پرينت يا رويت تراكنش پرداخت شده توسط مشترى بسنده نكرده و با گرفتن استعلام حساب خود از گردش مالى مطلع گردند.

اين مقام ارشد انتظامى در پايان سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى  www.cyberpolice.ir  را منشا انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى پليس فتا اعلام و آمادگى كارشناسان متخصص و فنى به عنوان پشتيبان سايت را جهت دريافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار