فوتسال قم برای اولین بار با 2 تیم در لیگ برتر حضور دارد. این مسأله به این خاطر دارای اهمیت می‌شود که قم تنها شهری است که در لیگ برتر فوتسال بیش از یک تیم دارد و این امر نشان دهنده بالابودن کیفیت فنی فوتسالیست‌های جوان و آینده‌دار قمی است.
کد خبر: ۴۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، پس از این که تیم یاسین‌پیشروی قم فعالیت خود را در لیگ برتر متوقف کرد، امتیاز این تیم و رتق و فتق امور آن در اختیار هیأت فوتبال قم قرار گرفت. اکنون تیم یاسین‌پیشرو با نام هیأت فوتبال قم در لیگ برتر حاضر خواهد شد. از سوی دیگر تیم فوتسال آتلیه طهران قم با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ دسته اول کشور، به لیگ برتر صعود کرد و دومین تیم حاضر در فصل جاری لیگ برتر فوتسال خواهد بود.

با گذشت 8 هفته و بیش از نیمی از میانه نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال ایران، 2 نماینده قم شرایط متفاوتی دارند. آتلیه‌طهران تیم سرخپوش فوتسال قم برای حضور در جمع بالانشینان تلاش می‌کند و تیم هیأت فوتبال قم در تدارک رهایی از سقوط است.

آتلیه و رؤیای حضور در جمع 5 تیم برتر

گرچه «ابوالفضل ثانی»، سرمربی تیم هیأت فوتبال قم، پس از شکست تیمش برابر تیم آتلیه‌طهران قم در دربی لیگ برتری، اظهار کرد اگر بازیکنان تیم آتلیه‌طهران قم را در اختیار داشت قهرمان لیگ می‌شد اما این نظر وی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. آتلیه‌طهران تیمی با کیفیت اما جوان است. آن‌ها استخوان‌بندی خود را پس از صعود از لیگ دسته اول حفظ کردند و چند بازیکن جدید به تیمشان افزودند که هیچ‌یک ستاره یا بازیکن فوق‌العاده‌ای نبودند.

آتلیه‌طهران در پایان هفته هشتم لیگ برتر 7 بازی برگزار کرده که بازی اول این تیم در قم برابر تیم مقاومت قرچک به دلیل حوادث عجیب و غریب در هفته نخست در قم و موضوع نبود امنیت لغو شد و همچنان به عنوان بازی معوقه در جدول قرار گرفته است. این تیم از 7 بازی خود و مجموع 21 امتیاز ممکن 12 امتیاز کسب کرده است که عملکرد نسبتاً خوبی به شمار می‌رود. آن‌ها در این 6 بازی فقط یک بازی را باختند که این شکست نیز در جریان بازی برابر تیم مدعی مس سونگون در خارج از خانه رخ داد. اما آتلیه در قم هرگز نباخته است و تیمی سرسخت نشان داده است.

شرایط تیم تحت هدایت «سید‌وحید غیاثی» به گونه‌ای است که اهالی فوتسال قم به این تیم امیدوار هستند. آتلیه‌طهران خوب بازی می‌کند و مردم قم حمایت خوبی از این نماینده استان دارند. 

غیاثی، سرمربی آتلیه‌طهران، ابراز امیدواری کرده آن‌ها بتوانند در پایان فصل در جمع 5 تیم برتر جدول قرار بگیرند. گرچه ایستادن در نیمه بالای جدول نیز در پایان فصل برای تیمی که اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند نتیجه خوبی است.

تقویت مالی در میانه راه

«علی مسعودی»، سرپرست تیم فوتسال آتلیه‌طهران، نیز وعده داده آن‌ها می‌توانند سال آینده مدعی قهرمانی لیگ برتر باشند مشروط بر این که اسکلت تیمی خود را در این فصل حفظ کنند. از سوی دیگر برای فصل آینده با جذب چند بازیکن تأثیرگذار تقویت شوند. آتلیه‌طهران امسال با شرایط مالی سختی وارد لیگ برتر شد اما تزریق منابع مالی به آن‌ها سبب شد بخشی از مشکلات مالی حداقل تا این مقطع زمانی حل شود.

این تیم پر امید فوتسال قم در لیگ برتر می‌خواهد در ادامه فصل نتایج بهتری بگیرد و پیش‌بینی می‌شود حداقل در خانه بتوانند یقه بسیاری از تیم‌های سرسخت لیگ را بگیرند.

آتلیه‌طهران در نیم‌فصل لیگ برتر 2 جای خالی دارد که می‌تواند این 2 جای خالی را با جذب بازیکن پر کند. چند بازیکن قمی و باکیفیت لیگ برتری و اهل قم، در حال حاضر بازیکن آزاد هستند و از آن‌ها به عنوان هدف تیم آتلیه‌طهران قم در نقل و انتقالات نیم‌فصل نام برده می‌شود. رؤیای حضور در لیگ برتر فوتسال برای آتلیه‌طهران خیلی زود تعبیر شد و به نظر می‌رسد آن‌ها در آینده می‌توانند دست به کارهای بزرگ‌تری بزنند.

فوتسال قم در سال 91 تا یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر رفت اما صبا در آخرین گام، قهرمانی را تحویل گیتی‌پسند داد، اما با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت قهرمان جدیدی از فوتسال قم در راه است. در حالتی واقع‌بینانه‌تر، آن‌ها حداقل می‌توانند به قطب جدیدی در جدول لیگ برتر فوتسال تبدیل شوند البته اگر مشکلات مالی اجازه دهد.

هیأت فوتبال؛ امید به سقوط

گرچه تیم هیأت فوتبال قم یا همان یاسین‌پیشروی سابق در قعر جدول لیگ برتر فوتسال قرار دارد، عملکرد فنی این تیم سبب شده به آینده این تیم امیدوار باشیم. برای این که این امیدواری جنبه منطقی پیدا کند کافی است نگاهی به جدول لیگ برتر داشته باشیم. فاصله تیم رده چهاردهمی و قعرنشین هیأت فوتبال قم با سایر تیم‌ها حداقل تا رتبه نهم جدول ناچیز است و تیم هیأت فوتبال قم برای رهایی از قعر جدول و حتی فرار از منطقه خطر نیاز به 2 پیروزی دارد. آن‌ها در دربی 5 بر 3 به آتلیه‌طهران باختند اما به هیچ وجه تیم دست و پا بسته‌ای نبودند. نمایش نیمه دوم آن‌ها در دربی و عقب راندن آتلیه‌طهران که آشکارا از نظر بازیکن در شرایط بهتری نسبت به تیم هیأت فوتبال قم قرار دارد نشان می‌دهد آن‌ها پیشرفت کرده‌اند و اگر بخواهند می‌توانند در آینده کارهای بزرگی انجام دهند.

تیم هیأت فوتبال قم در بازی با مقاومت قرچک در خانه حریف توانست در فضای نامناسب که معمولا در بازی‌های قرچک وجود دارد یک امتیاز با‌ارزش کسب کند و در بازی با آذرخش هرمزگان در بندرعباس نیز تساوی را در فاصله 7 ثانیه مانده به پایان از دست داد. بی‌شک تیمی که ضعیف است چنین ویژگی‌هایی ندارد. البته یکی از ضعف‌های عمده تیم هیأت فوتبال قم علاوه بر مشکلات مالی، موضوع کیفیت بازیکنان است. آن‌ها بازیکنان زیادی از دست دادند و تلاش آن‌ها برای جذب بازیکنان باکیفیت‌تر نیز سرانجامی نداشت. با این حال این تیم می‌خواهد در نقل و انتقالات نیم‌فصل تیم خود را تقویت کند، گرچه نبود منابع مالی کار را گره زده است.

شاید جذب بازیکنانی چون محمد برزگر، محمد کوهستانی و سعید تقی‌زاده بتواند این تیم را متحول کند اما سؤال این است که آیا کوهستانی و تقی‌زاده که بازیکنان تقریبا گران‌قیمتی در لیگ برتر فوتسال محسوب می‌شوند و به واقع نیز تأثیرگذار هستند در چنین وضعیت مالی و حضور تیم در انتهای جدول حاضر به عقد قرارداد با تیم هیأت فوتبال قم می‌شوند یا خیر.

حمایت از نمایندگان فوتسال

حضور دو تیم از فوتسال قم در لیگ برتر به طور حتم نشان از توانمندی ورزش استان در حوزه فوتسال دارد اما باید به این امر توجه داشت که تداوم قدرت‌نمایی و کسب نتیجه نیازمند حمایت مسئولان، ورزش‌دوستان و اهالی رسانه است. بی‌شک همه در فوتسال قم خواهان بقای تیم هیأت فوتبال قم در لیگ برتر فوتسال هستند و این همبستگی حتی از سوی تیم رقیب یعنی آتلیه‌طهران سبب شده به آینده نماینده استان بیش از گذشته، امیدوار باشیم. تیم هیأت فوتبال قم تیمی است که از نظر فنی تیم ضعیفی به حساب نمی‌آید و توانایی بقا در لیگ برتر را دارد. این تیم به حمایت نیاز دارد تا حضورش در لیگ برتر فوتسال ایران تداوم اعتبارآفرینی فوتسال قم باشد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار