فرماندار سرخه:
فرماندار سرخه، بابیان اینکه اولین جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران دهم و یازدهم شهریور ۹۶ به میزبانی این شهرستان برگزار می شود، گفت: ۱۰ گروه بومی و غیر بومی در این رویداد حضور دارند.
کد خبر: ۴۸۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 20 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی محمد مویدی زاده بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره موسیقی ملل با اصحاب رسانه به میزبانی فرمانداری سرخه ضمن بیان اینکه این جشنواره با رویکرد توسعه گردشگری رویداد محور در تاریخ ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه سال جاریبا حضور اقوام مختلف شرق کشور برگزار خواهد شد، تاکید داشت: پنج گروه داخل استانی و پنچ گروه از خارج استان در این رویداد حضور دارند.

کراپ‌شده - علی مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه

وی با بیان اینکه در راستای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری برگزاری جشنواره هایی از این دست می تواند در رسیدن به این مهم بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: از ماه های قبل تلاش ها برای برگزاری این جشنواره توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط آغاز شد و این جشنواره با حضور گروه های موسیقی محلی از پنج استان سمنان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی برگزار خواهد شد.

موسیقی اقوام پدیده نوآورانه است

فرماندار سرخه با تاکید بر اینکه این جشنواره برای نخستین بار با حضور اقوام شرق ایرانبرگزار می شود، گفت: این رویداد مهم اتفاقی بدیع و نوآورانه است که با رویکرد گردشگرمحور می تواند در راستای معرفی و شناساندن جذابیت ها و پتانسیل های استان بسیار تاثیرگزار باشد.

مویدی زاده تاکید کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی برگزاری جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران در کشور توسعه فرهنگ شفاهی و اقوام استان و شهرستان در سطح کشور است که برای تحقق این مهم در حاشیه این مراسم تورهای گردشگری و توریستی و همچنین آفرود برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده که با حضور در مناطق مختلف شهرستان برای جذب گردشگر و توریست و تبلیغ پتانسیل ها و جاذبه های توریستیمنطقه تاثیر شایانی خواهد داشت.

جشنواره موسیقی ملل فرصتی برای شناساندن آئین های بومی

مسئول دبیرخانه جشنواره موسیقی اقوامنیز در این نشستبا بیان اینکه جشنواره موسیقی اقوام شرق ایران با هدف ترویج آداب و رسوم و آئین های موسیقیایی برای اولین بار در سرخه انجام خواهد شد، گفت:در صورت توجه ویژه به این مراسم و همراهی و همکاری مسئولان بازتاب این جشنواره جدا از سطح استانی، می تواند در آینده عرصه کشوری و حتی بین المللی نیز جایگاه خود را تثبیت کند.

رضا کلامی افزود: در این جشنواره تلاش شده تا با شناساندن آئین های شادیانه و موسیقیایی مناطق و اقوام مختلف شرق ایران به دور از حس رقابت و انتخاب قوم برتر، در زمینه تقویت آداب و رسوم محلی استان و مناطق مختلف کشور گام برداریم.

وی همچنین گفت: با هماهنگی، پیگیری و تلاش های انجام شده تمامی مراحل چاپ کتاب جامع موسیقی استان سمنان انجام شده و این کتاب در سال آینده به چاپ خواهد رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار