وقتی دغد‌غه‌های ناشنوایان اردبیلی شنیده نمی‌شود
مطالبه ۵ هزار ناشنوای اردبیلی راه‌اندازی کارگاه تولیدی و حمایتی و انجمن ناشنوایان است که نیاز است مسئولان استان اقدامات عملی برای تحقق این مطالبات انجام دهند.
کد خبر: ۴۸۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 20 August 2017

تابناک اردبیل: راه‌اندازی انجمن ناشنوایان و کارگاه تولیدی و حمایتی از مطالبات اساسی ۵ هزار ناشنوای اردبیلی است که نیاز است مسئولان استانی برای تحقق این مطالبات اقدامات اساسی و عملی انجام دهند تا دغدغه این قشر دلسوز در اردبیل برطرف شود.

ناشنوایانی که علی‌رغم محدودیت توانسته‌اند در بخش‌های مختلف به موفقیت‌هایی دست یابند نیازمند حمایت هستند تا بتوانند ظرفیت‌های خود را به طور همه‌جانبه شکوفا کنند.

بی‌شک راه‌اندازی انجمن ناشنوایان و کارگاه تولیدی برای این قشر دلسوز چیز زیادی نیست که اگر مسئولان در این زمینه همت ویژه‌ای داشته باشند شاهد برطرف کردن این مطالبات در سریع‌ترین زمان ممکن خواهند بود.

خانواده ناشنوایان با سختی‌های زیادی مواجه‌اند ولی هیچگاه ناامید نشده و تمام تلاش خود را برای موفقیت فرزندانشان به کار گرفته‌اند که این امر نیز در جای خود قابل تقدیر و قدردانی است.

اگر زمینه اشتغال و راه‌اندازی کارگاه تولیدی و حمایتی ناشنوایان در اردبیل فراهم شود بی‌شک شاهد برطرف شدن دغدغه‌های این قشر خواهیم بود که انتظار می‌رود مسئولان استانی دراین زمینه برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند.

پیگیر مطالبات ناشنوایان اردبیل هستیم

رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با جدیت پیگیر مطالبات ناشنوایان استان اردبیل هستیم ‌گفت: در این زمینه انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استان و خیران زمینه راه‌اندازی انجمن ناشنوایان در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قشر ناشنوایان استان اردبیل نیز همانند اقشار مختلف حق دارند از خدمات مختلف برخوردار شوند، افزود: انتظار می‌رود سازمان‌های متولی ناشنوایان برای حمایت از این قشر اقدامات اساسی انجام دهند تا دغدغه این عزیزان برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری مطالبات تمام اقشار جامعه به ویژه ناشنوایان وظیفه اصلی ماست ادامه داد: به همراه سایر نمایندگان استان تلاش خود را به کار می‌گیرم تا مطالبات این قشر برطرف شود و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت ناشنوایان در عرصه‌های مختلف فراهم گردد.

سامانه پیامکی ارتباط ناشنوایان با مراکز فوریتها راه‌اندازی شود

محمدعلیزاده، مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اردبیل بیان کرد: در راستای حمایت از جامعه بزرگ ناشنوایان اردبیل توسعه این کارگاه‌ها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که از عمق وجودمان این افراد ناشنوا را که تنها با دست‌ها و چشمانشان با ما سخن می‌گویند را حس کنیم و در مسیر رشد و ترقی آنان از هیچ تلاشی کوتاه نیاییم تا شاهد تحولی عظیم در مورد توانمندسازی آنان باشیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی برای راه‌اندازی سامانه پیامکی ارتباط ناشنوایان با مراکز ۱۱۰ و ۱۱۵و دیگر مراکز از جمله ۱۲۵ اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان استان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا هرچه زودتر این سامانه‌های ارتباطی پیامکی در اردبیل راه‌اندازی شود.

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اردبیل با بیان این که برای را‌ه‌اندازی انجمن از سوی مسئولان از جمله بهزیستی، شهرداری و شورای شهر و خیرین استان اردبیل نیازمند حمایت همه‌جانبه هستیم گفت: نزدیک به یک سال است انتخابات اعضای هیئت مدیره انجمن برای ارائه خدمات و آموزش‌های لازم و بهتر به قشر ناشنوا انجام شده است اما تاکنون با توجه به پیگیری‌های متعدد، مساعدت مسئولان برای موافقت در واگذاری مکانی مناسب برای راه‌اندازی انجمن برای اسکان ناشنوایان در زمینه رسیدگی به مشکلات و کارهای اداری و آموزشی موثر نبوده است.

رابط ناشنوایان افزود: در این زمینه ناشنوایان استان اردبیل نیازمند حمایت جدی خدابخش استاندار اردبیل هستند که همچون پدری دلسوز حامی ناشنوایان بوده و هست.

محمدعلیزاده با اشاره به پتانسیل‌های هنری قشر ناشنوایان استان اردبیل گفت: برخی از این قشر گروه‌های هنری و سرود را تشکیل داده‌اند که انتظار می‌رود در برنامه‌ها همایش‌های مختلف از ظرفیت هنری قشر ناشنوایان استان استفاده شود تا انگیزه‌ای برای ناشنوایان هنرمند اردبیل باشد.

ناشنوایان استان اردبیل نیازمند توسعه و پیشرفت در تمامی مراحل اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی و از جمله اقتصادی هستند و راه‌های توسعه با همت مسئولان دلسوز این سرزمین هموار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ارائه طرح‌های در نظر گرفته شده از سوی مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اردبیل توسعه کارگاههای تولیدی و حمایتی برای ناشنوایان راه حلی برای رسیدن به اهداف بلند مدت است و این امر با مشارکت همگانی از سوی همه خیرین و مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان استان محقق می‌شود.

انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی زیرنظر اساتید برتر و مجرب ناشنوایان دختر و پسر در زمینه‌های خیاطی و عقد قرارداد با بیمارستان‌ها و مدارس، قالیبافی، نجاری و دوخت لحاف و تشک ساخت انواع درب و کمد و قرارداد با همه نهادها و ادارات تحت عنوان کارگاه‌های حمایتی ناشنوایان فراهم و بسیاری از مشکلات قشر ناشنوایان برطرف و امید در زندگی‌شان جاری شود.

گزارش: اکبر رزمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار