فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد استان فارس ثبت‌ نام می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 20 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد گودرزی مسئول آموزش اتباع خارجی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فرقی میان شهدای ایرانی و افغانستانی مدافع حرم نیست گفت: فرزندان این شهدا می‌توانند در مدارس شاهد استان فارس ثبت‌نام کنند.


وی افزود: شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و تفاوتی میان شهدای ایرانی و افغانستانی وجود ندارد به همین دلیل شرایط ثبت‌نام فرزندان شهدای تیپ فاطمیون و دیگر شهدای افغانستانی در مدارس شاهد استان فارس فراهم شده است.


گودرزی ادامه داد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان ابتدا ثبت نام موقت می‌شدند پس از آن به دنبال تکمیل مدارک می‌رفتند که این امر گاه سبب تاخیر در ثبت نام ن‌هایی می‌شد، اما امسال ابتدا تمامی مراحل را طی کرده آنگاه برای ثبت نام اقدام می‌کنند.


وی با بیان اینکه امسال آمار قابل توجهی از دانش‌آموزان اتباع بیگانه از طریق دفاتر کفالت به مدارس معرفی شدند، اظهار داشت: ارائه آمار دقیق از این دانش‌آموزان بنا بر ملاحظات مختلف اجتماعی امکان‌پذیر نیست.


گودرزی بیان کرد: امسال برای حل مشکلات ثبت‌نام کارگروه ویژه در تمامی ادارات آموزش و پرورش فارس برای تسهیل شرایط ثبت‌نام این دانش‌آموزان تشکیل شده است.


وی گفت: مدارس با بررسی مدارک هویتی دانش‌آموزان موظف به ثبت‌نام آن‌ها هستند.


مسئول آموزش اتباع خارجی آموزش و پرورش استان فارس با اعلام ثبت نام رایگان دانش‌آموزان اتباع بیگانه، تصریح کرد: تا سال‌های گذشته هزینه‌ای از دانش‌آموزان اتباع بیگانه دریافت می‌شد، اما امسال تنها هزینه مشارکت مردمی از آنان دریافت می‌شود که شرایط همسان با دانش‌آموزان ایرانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار