مدیر نگارخانه آبان پیرامون نمایشگاه عکس های «پنجره ای رو به حیات» اعلام کرد: با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس موفق شدیم نخستین آثار استاد کیارستمی را در شیراز با این عنوان رونمایی کنیم.
کد خبر: ۴۸۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 20 August 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:این سی و سومین نگارخانه  شهر شیراز است که با آثاری از کارگردان بزرگ سینمای ایران و جهان به مجموعه نگارخانه های این شهر افزوده شد.

مدیر نگارخانه آبان در حاشیه آیین گشایش آن که با حضور معاونین فرهنگی، مطبوعاتی، هنری، سینمایی و روسای ادبی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نگارخانه یادشده در فاز نخست بخش نمایشگاهی و کتابفروشی را افتتاح کرده افزود: در این بخش دست ساخته های هنری هنرمندان در فضایی جداگانه به نمایش در آمده است.

سمیه روشن در خصوص فاز دوم نگارخانه آبان عنوان کرد: این بخش که در طبقه دوم قرار دارد برای نشست های هنری و کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده است.

۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی بازسازی و طراحی شد/بخش همایش ها و نشست ها در فاز دوم

وی پیرامون وسعت نگارخانه هم اعلام کرد که در فاز نخست ۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی طراحی شده است.

روشن پیرامون نمایشگاه عکس های «پنجره ای رو به حیات» اعلام کرد: با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس موفق شدیم نخستین آثار استاد کیارستمی را در شیراز با این عنوان رونمایی کنیم.

مدیر نگارخانه آبان درخصوص فاز بعدی آن اعلام کرد: در بخش دوم این مکان تلاش می کنیم همایش های ادبی و آموزشی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف از طراحی این بخش گفت: تلاش می کنیم در فاز دوم نگارخانه فضایی را فراهم کنیم که همه هنرمندان به استفاده از آن بپردازند.

روشن گنجایش بخش همایش های نگارخانه آبان را ۴۰ نفر تخمین زد و افزود: با توجه به اینکه راه اندازی این بخش نیاز به حمایت هایی دارد چنانچه موفق به کسب آن شویم می توانیم به زودی آن را به بهره برداری برسانیم.

این در حالیست که به گفته مدیر نگارخانه آبان آغاز بازسازی، طراحی و ساخت این فضای هنری از اسفندماه پارسال آغاز شد.

بانوان فعال در حوزه نگارخانه ای شیراز/از تشکیل انجمن نگارخانه ها استقبال می کنیم

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اعلام اینکه فارس به واسطه حضور بانوان در عرصه نگارخانه ها و فضاهای نمایشگاهی فعال است گفت: استان ما دارای ۴۳ نگارخانه است که حدود ۳۲ نگارخانه آن فعال است.

مهدی رنجبر با بیان اینکه ۸۰ درصد نگارخانه ها در شیراز قرار دارند در عین حال افزود: دست کم ۱۰ نگارخانه در ۳۰ شهرستان داریم اما تجمع نگارخانه ها در شیراز است.

وی با اعلام اینکه نگارخانه آبان سی و سومین نگارخانه فعال شیراز به شمار می رود افزود: به لحاظ سطح کیفی می تواند یک مجموعه از فضای فرهنگی و هنری باشد.

رنجبر در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح ایجاد انجمن نگارخانه داران شیراز گفت: در حال حاضر متولی این موضوع انجمن هنرهای تجسمی استان است که کارشناسان و معاون حوزه تجسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می کنند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس از برپایی ۳ نشست پیرامون واگذاری مسئولیت نگارخانه ها به انجمن خبر داد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تشکیل انجمن نگارخانه ها استقبال می کند تا هرچه زودتر این انجمن تشکیل شود کما اینکه وزارت ارشاد هم صدور مجوز نمایشگاه ها را بر عهده انجمن گذاشته است.

وی افزود: اکنون هم نمایشگاه هایی که از سوی انجمن هنرهای تجسمی برای برپایی پیشنهاد می شود بی چون و چرا مجوز آن از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

نمایشگاه «پنجره ای رو به حیات» حاوی ۴۰ عکس زنده یاد کیارستمی به مدت یک ماه تا ۲۹ شهریور در نگارخانه آبان روی دیوار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار