رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان؛ نظارت بانک مرکزی بر فعالیت موسسه های مالی، کافی نیست.
کد خبر: ۴۸۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 20 August 2017
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان؛ نظارت بانک مرکزی بر فعالیت موسسه های مالی، کافی نیست.

رئیس شورای حفظ بیت المال استان گلستان  گفت: این موسسه ها، بدون مجوز تشکیل می شوند تبیلغات می کنند و بعد از این که پول های مردم را جمع آوری کردند بانک مرکزی اعلام می کند غیرمجاز هستند.

هاشمیان گفت:  هم اکنون بانک مرکزی ، نظارت بر فعالیت های بانکی را در هر سه استان به یک ناظر سپرده است که با توجه با حجم فعالیت و گستردگی حوزه های جغرافیایی، کافی نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان ، با اشاره به این که باید اراده وصول مطالبات از بدهکاران دانه درشت در بانک ها و دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در این بخش محکم ایستاده است و از بانک ها برای بازگرداندن پول مردم ، حمایت می کند.

هاشمیان همچنین از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به مطالبات بانکی در استان خبر داد و گفت: این شعب در گرگان و گنبد کاووس به پرونده های مربوط به مطالبات بانکی رسیدگی می کنند.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که سرمایه  مردم امانت است از بانک ها خواست: هنگام پرداخت وام و انعقاد قراردادها، ضمانت های اجرایی متناسب با مبلغ وام دریافت کنند تا در آینده برای وصول مطالبات دچار مشکل نشوند.

هادی هاشمیان افزود: تاکید ما بر وصول مطالبات بانکی، دریافت این پول ها  و پرداخت آن  به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان واقعی در قالب تسهیلات بانکی است تا چرخ صنعت و تولید استان به حرکت درآید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار