به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان گفت:همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال 2 طرح این شرکت با 65 میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۸۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 20 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اکبر صباغ پیش از ظهر یک‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی مصرف برق ۷۴۰ میلیون تومان اعتبار از فاصله هفته دولت گذشته تا به امروز در استان هزینه شده است، ابراز داشت: از هدف‌گذاری امسال در حوزه برق‌رسانی استان ۴۲ میلیارد تومان طرح و توسعه آماده بهره‌برداری وجود دارد که در برنامه‌های هفته دولت سال جاری هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژه های بهینه‌سازی و توسعه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه در هفته دولت دو پروژه برای شاهرود در حوزه برق منظور شده است، افزود: برای افزایش قدرت پست بیارجمند اعتباری معادل دو میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان هزینه شد، علیرغم اینکه مصرف این منطقهبه زیر ۱۵ مگاوات می‌رسداما برای افزایش قابلیت اطمینان با نصب ترانس دوم ظرفیت پست را از ۱۵ به ۲۰ مگاوات رساندیم تا ضریب اطمینان پایداری را افزایش داده و زمینه سرمایه‌گذاری را در این منطقه محروم فراهم کنیم.

خط ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود به بهره برداری می رسد

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه در شهرک صنعتی شاهرود نیز یک پروژه حوزه برق طیهفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: خط ۶۳کیلوولت این شهرک بااعتباری معادل سه میلیارد و۸۰۰میلیون تومان آماده بهره‌برداری است تا بتوانیم با آماده‌سازی خط پست برق را نیز افزایش دهیم.

صباغ بابیان اینکه پروژه‌های انجام‌شده در استان سمنان نقش مهمی در شبکه‌های سراسری ایفا می کند، ابراز داشت: نگاه شرکت ملی برق استانی است و هرکجا پروژه‌ای نیاز بود تا در اولویت باشد بلافاصله کار به بهترین نحو انجام شد لذا در شرایط فعلی این آمادگی وجود دارد تابا ارائه خدمات به صنعتگران در چهار چوب قانون و مقررات اجازه ندهیم تا هیچ سرمایه‌گذاری به علت کمبود امکانات از استان رانده شود.

وی افزود: جمع پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف برق به تفکیکشهرهای سمنان، سرخه و مهدی‌شهر ۵۲۸ میلیون تومان شهرهای شاهرود و میامی۶۴ میلیون تومان دامغان ۵۱ میلیون تومان، گرمسار و آرادان ۹۹ میلیون تومان که درمجموع ۷۴۳ میلیون تومان در بهینه‌سازی مصرف برق در استان سمنان هزینه شده است.

۵۰مگابایت در استان سمنان مدیریت مصرف شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه تلاش های ما در راستای ارائه بهترین خدمت بهمردم استان است، ابراز داشت: در سال گذشته پیک مصرف ۴۸۹.۵ مگاوات رقم خوردکه با کمک مردم و صنایع حدود ۲۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت گرفت.

صباغ ادامه داد: به کمک اصحاب رسانه و مسئولان استان سمنان کار فرهنگی خوبی صورت گرفت که باعث شد علیرغم افزایش مصرف و گرما ۵۰مگاوات مدیریت مصرف به میزان ۴۹۱.۶ اندازه سال گذشته را شاهد باشیم که تشویق‌های مادی صنایع در این بخش بسیار اثرگذار بود.

وی افزود: هیچ گونه خاموشی ناشی از کمبود یا نقص شبکه در استان سمنان مشاهده نشد و با تمام ظرفت مدارها برقرار بوده است خاموشی‌های در مواجه با حوادث غیرمترقبه در مقایسه با سال قبل بسیار کمتر شده است.

۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر سال گذشته هزینه شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه بهره‌برداری از تاسییات حوزه برق برای خدمت گذاری به مرم است، ابراز داشت: در بسیاری از مکان‌ها طول عمر پست ها به ۳۰سال می رسد لذا با به‌روزرسانی و بهینه‌سازی پست ها در جای‌جای استان در تلاشیم تا ضمن حفاظت از تاسیات برق پاسخگوی نیاز مردم نیز باشیم.

صباغ با اشاره به پروزه های هفته دولت سال گذشته در ادامه تصریح کرد: پروزه های صنعت برق به مناسب‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسداز جمله در دهه فجر سال گذشته بالغ‌بر ۱۹ میلیارد تومان هزینه شد و افزایش توسعه پست دامغان از ۸۰ به ۳۲۰مگاوات آمپر و پروژه خط ۶۳ کیلومتر شهرک صنعتی دامغان با هزینه کرد دو میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان سمنانافزود: در سفرحمید چیت چیاندو پروژه برق‌رسانی در گرمسار با هزینه ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و با توجه به نام‌گذاری شعار سال به نام تولید و اشتغال نام در راستای تحقق این سیاست این پستوارد مدار شد چراکه مراجعان بسیاریدر شهرک صنعتی گرمسار برای سرمایه‌گذاری وجود داشت که می‌طلبید زودتر انجام شود.

سیاست وزارت نیروبر توسعه مولدهای مقیاس کوچک است

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه سیاست های وزارت نیرو در کلان بر توسعه مولدهای مقیاس کوچک است، ابراز داشت: بر طبق سیاست‌های ابلاغی دولت سرمایه‌گذاری تولید برق توسط بخش خصوصی در مقیاس کوچک در دستور کار قرار گرفت که از واحد ۲۵ مگاواتی یک واحد برایتابستان آماده و در سفر وزیر افتتاح شد که تاکنون سه میلیارد تومان بخش خصوصی هزینه کرد و برای تکمیل آن ۴۵ میلیارددیگر باید هزینه شود.

صباغ بابیان اینکه در سراسر استان سمنانبرای احداث مولدهای کوچک وجود دارد، تصریح کرد: انرژی های تجدید پذیر علاوه بر اینکه مشکل زیست محیطی ندارد، هزینه تولید را دراز مدت کاهش می‌دهد لذا پس از برجام که امیدها برای سرمایه‌گذاری زیاد شد افراد بسیاری متشکل از تیم های داخلی و خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش شدند.

وی بابیان اینکه ۷۰درصد انرژی مصرفی در تولید و ۳۰درصد در بخش خدمات استفاده می‌شود، افزود: در حال حاضر متقاضی تولید دو هزار و ۴۰۰مگاوات برق برای سرمایه‌گذاری در بحث انرژی های تجدید پذیر وجود دارد که از این تعدادمجوز لازم برای تولید بیش از یک هزار و ۲۰۰ مگاوات صادر شداما از این‌رو که سرمایه‌گذاری در این حوزه گران است سرمایه‌گذاران به صورت جدی وارد حوزه عملیاتی نشدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار