تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 49 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و توجه به امور مرتبط با بانوان و کسب و کار آن‌ها حائز اهمیت است .
کد خبر: ۴۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 20 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محسن مولوی  در کارگروه بانوان و امور خانواده استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جمعیت 947 هزار و 673 نفری استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اظهار کرد: از این تعداد 465 هزار و 407 نفر معادل 49 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: 341 هزار و 960 نفر از جمعیت استان، جمعیت 25 تا 45 سال است که یا شاغل یا مستعد و جویای کار هستند که 49 درصد این جمعیت نیز خانم هستند .

معاون سوادآموزی اداره آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی هشت مرکز یادگیری مشاغل در استان برای بانوان 10 تا 49 سال ، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز آموزش و آشنایی با مشاغل زودبازده است .

مرتضی ارشادی از راه‌اندازی چهار مرکز یادگیری مشاغل دیگر در استان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر سه مرکز یادگیری در شهرستان لردگان، دو مرکز در شهرستان کوهرنگ، و در شهرستان‌های شهرکرد، اردل و فارسان هر کدام یک مرکز در حال فعالیت هستند .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: گفت: در حال حاضر همه گروه‌هایی که به نوعی تحت پوشش و حمایت دستگاه‌های حمایتی همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و... هستند تحت حمایت خدمات مالی خرد قرار دارند .

محسن مولوی با اشاره به مشکلات برخی خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو یا چند قلو در استان ، خاطرنشان کرد : برای رفع نیازهای این خانواده‌ها نیاز به یک همگرایی بین دستگاهی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار