در هفته دولت 142 پروژه گاز رسانی با اعتباری بالغ بر 237 میلیارد تومان در استان فارس به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۸۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 20 August 2017
 هوشنگ محمدی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در هفته دولت امسال از طرح های گازرسانی به دو شهر و 76 روستا بهره برداری به عمل خواهد آمد؛ همچنین علاوه بر گازرسانی به 46 طرح صنعتی، افتتاح پروژه های 18 روستا نیز به اتمام خواهد رسید.
این مقام مسئول در خصوص پروژه هایی که در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، توضیح داد: با اتمام فرایند هایی نظیر طراحی و پیمان سپاری در هفته دولت، عملیات اجرایی گازرسانی به 6 شهر و 416 روستا آغاز خواهد شد و مطابق برنامه زمانبندی، پس از تکمیل پروژه ها، مردم این مناطق از مزایای گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به 6 طرح صنعتی نیز شروع به کار خواهد کرد و مجموعاً طرح های گازرسانی ،اعتباری بالغ بر 603 میلیارد تومان در بر خواهد داشت .

جذب بیش از یک میلیون مشترک گاز طبیعی
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در ادامه سخنان خود از پذیرش بیش از یک میلیون و 300 هزار مشترک گاز طبیعی در کل استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 69 درصد از مشترکین ما در شهر ها و 31 درصد در روستاهای استان به شبکه سراسری گاز متصل بوده و از این سوخت پاک بهره مند هستند.
محمدی تصریح کرد: حاصل عملکرد گاز استان با اجرای نزدیک به 30 هزارکیلومتر شبکه توزیع، تغذیه و انشعاب و نصب حدود 700 هزار علمک گاز در سطح استان تاکنون بیش از 98 درصد جامعه شهری و حدود 64 درصد از خانوارهای روستایی تحت پوشش خدمات رسانی قرار گرفته اند که با توجه به اینکه برخی روستاهای استان در مناطق کوهستانی واقع شده و دارای پراکندگی زیادی هستند، عملیات گازرسانی به این مناطق به دلیل صعب العبور بودن دارای سختی زیادی است که با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش کارکنان شرکت گاز استان تحولی در این حوزه انجام و بحمدالله گازرسانی به نقاط فاقد برخورداری، دارای سرعت بالایی است.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در همه بخش های گاز استان به منظور گسترش بهره مندی مردم استان، گفت: هم اکنون 710 پروژه با اعتباری بیش از 1200 میلیارد تومان در استان فارس در دست اجراست و مطابق برنامه در هفته دولت امسال طرح های بسیاری در حوزه گازرسانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار