ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 15 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

هفته گذشته، اسماعیلی، رئیس سابق هیئت بدمینتون اصفهان از سمت خود استعفا داد از همین رو به بررسی این موضوع و اخبار رسانه ها درا ین باره می پردازیم.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از میدان نیوز، علیرضا امینازاده درباره استعفای اسماعیلی اظهار کرد: نزدیک به یک ماه است که رییس هیئت بدمینتون استان اصفهان استعفا داده است.

معاون توسعه ورزش اداره کل افزود: حدود یک ماه پیش سروش اسماعیلی استعفای خود را تقدیم فدراسیون بدمینتون کشور کرده بود و ما از طریق فدراسیون از استعفای وی باخبر شدیم و پس از قبول استعفای وی از سوی فدراسیون و بررسی های صورت گرفته، مقرر شد که حسین زیبایی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان سرپرستی این هیئت را بر عهده گرفته و مقدمات برگزاری مجمع اتخاباتی این هیئت را فراهم کند.

وی پیرامون دلیل این استعفا خاطر نشان کرد: در نامه استعفای اسماعیلی، مشغله کاری و خانوادگی به عنوان دلایل استعفا ذکر شده بود.

با وجود اظهارات امینازاده، شنیده ها حاکی از آن است که دلیل استعفای اسماعیلی، صرف مشغله کاری نبوده است و مسائلی همچون اختلافات فنی با مربیان و اعضای مجمع بدمینتون استان اصفهان از دلایل کناره گیری وی می باشد.

پس از استعفا سروش اسماعیلی، رئیس سابق هیئت بدمینتون اصفهان از این سمت، صحبت هایی پیرامون دلیل استعفای وی در مجامع و رسانه های مختلف مطرح شد.

پژمان رجائیان یکی از افرادی بود که گفته می شد، اختلاف وی با اسماعیلی و حمایت مجمع از رجائیان دلیل استعفای رئیس سابق هیئت بدمینتون بوده است.

"دلیل رفتن اسماعیلی من نبوده ام”

رجائیان، دبیر هیئت بدمینتون در گفت و گو با یکی از رسانه هابا رد اینکه اختلاف اسماعیلی با او دلیل استعفایش بوده است، گفت: دلیل استعفای اسماعیلی به هیچ عنوان اختلاف با من نبوده و چنین چیزی صحت ندارد.

"اختلاف فنی رئیس سابق با اعضای مجمع باعث رفتنش شد”

وی درباره دلیل اصلی استعفای اسماعیلی ادامه داد: اسماعیلی با اعضای مجمع و عده ای از مربیان اختلاف فنی داشت و پس از بررسی شرایط به این نتیجه رسید که اگر برود بهتر است.

"اختلافات شخصی نبوده است/استعفا ربطی به مشکلات و درگیری های سال گذشته ندارد”

دبیر هیئت بدمینتون با اشاره به اینکه این مسئله شخصی نبوده تأکید کرد: حدود یک سال پیش یکسری اتفاقات و اختلافاتی بین رئیس هیئت و اعضای فنی بدمینتون استان پیش آمد اما آن اتفاقات ربطی به این استعفا نداشته و مسئله شخصی نبوده است.

"اسماعیلی قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی استعفا داد”

وی افزود: در این استعفا عملکرد فنی اسماعیلی مد نظر بوده است. طبق قانون هر یک سال یکبار باید اعضا مجمع دور هم جمع شوند و عملکرد فنی رئیس هیئت را بررسی کنند اما هر چقدر که اعضا این مسئله را پیگیری کردند، اجرایی نشد با این وجود اعضا درخواست مجمع فوق العاده کردند تا بتوانند عملکرد رئیس هیئت را بررسی کنند اما اسماعیلی حاضر به حضور و پاسخگویی در این مجمع نشد و استعفا داد.

رجائیان تأکید کرد: این که این وسط چه اتفاقی افتاده که اسماعیلی استعفا داده است هنوز مشخص نیست.

با این وجود به سراغ اسماعیلی رفتیم و از وی درباره دلیل استعفا از ریاست هیئت بدمینتون پرسیدیم که متن گفت و گوی خبرنگار میدان نیوز با وی به شرح زیر است.

جناب اسماعیلی مطلع شدیم روز گذشته با استعفای شما از ریاست هیئت بدمینتون استان موافقت شده و رسما شما از هیئت جدا شدید؛ دلیل استعفایتان چه بوده است؟

اسماعیلی: مسئله ای که من به عنوان دلیل استعفا مطرح کردم، مشغله کاری بود ولیکن متأسفانه کمی حس می شد با وجود حسن نیت ما در هیئت بدمینتون آن حمایت ها و روندی که اداره کل ورزش و جوانان باید نسبت به هیئت داشته باشد نبود و با وجود انتقال این مسائل به مدیرکل ما به نتایج مثبتی نرسیدیم و عملا این شد که به این نتیجه رسیدم که حضورم در هیئت نمی تواند کمکی به بدمینتون استان انجام دهد.

درباره این عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان بیشتر توضیح می دهید؟

اسماعیلی: عملکرد هیئت بدمینتون استان اصفهان در پنج سال اخیر عملکرد خوبی بوده به نوعی که در سال گذشته ما در ارزیابی فدراسیون بدمینتون کشور توانستیم رتبه دوم را کسب کنیم، در سال گذشته با توجه به مشکلات و شرایطی که داشتیم یک رده سقوط کردیم و سوم کشور شدیم اما در کل عملکرد خوب و قابل دفاعی داشتیم. اما با وجود این عملکرد ما سالن اختصاصی بدمینتون را در مزایده هایی که اداره کل ورزش و جوانان برگزار می کرد از دست دادیم.

دلیل از دست دادن سالن ها چه بود؟

اسماعیلی: اداره کل ورزش و جوانان تأکید داشت که هیئت باید در این مزاینده ها شرکت می کرد البته ما در دقایق آخر مطلع این مسئله شدیم و حتی برای شرکت در آن نیز اقدام کردیم اما مسئولان مربوط به ما گفتند که دقایقی دیر آمدید و به همین دلیل ما را ثبت نام نکردند و ما تنها سالن های خودمان را در این مسئله از دست دادیم.

عدم حمایت اداره کل تنها به گرفتن سالن های ورزشی محدود می شد؟

اسماعیلی: نه. هیئت های استان منابع درآمدی از طریق اداره کل ندارند و اداره کل ورزش و جوانان با توجه به مشکلات مالی که دارد نمی تواند به هیئت ها کمک مالی کند از همین رو ما نیز به عنوان یک هیئت ورزشی منابع مالی از این طریق نداشتیم البته ما نیز با وجود این شرایط دید تأمین مالی از طریق اداره کل نداشتیم و با بهره گیری از منابع درآمدی دیگری مثل اسپانسر ها و حامیان مالی خصوصی، شهرداری و باشگاه های سطح استان منابع خوبی را جذب کرده بودیم، از سوی دیگر با توجه به این مسئله نیز تعاملات خوبی از لحاظ همگانی کردن ورزش و استعدادیابی صورت دادیم و به طور کلی نیز عملکرد خوبی با توجه به این شرایط از خود به نمایش گذاشتیم.

متأسفانه با وجود این مسائل به نوعی اداره کل دید مثبتی به عملکرد و فعالیت های ما نداشت و احساس می کرد ما با راه و روش فعالیت آن ها سنخیتی نداریم و با توجه به این مسئله به نظر می رسید دید اداره کل به ما مثبت نیست.

متأسفانه وقتی اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی ورزش در استان نتواند آن گونه که باید من را در راستای توسعه بدمینتون حمایت کند، من به این نتیجه می رسم که کنار بکشم تا فرد دیگری بیاید و شاید او شرایط را تغییر دهد.

در خبرها آمده بود که شما حدود یک ماه گذشته استعفا داده اید و حالا با استعفای شما موافقت شده، این مسئله صحبت ندارد؟

اسماعیلی: نه چنین چیزی صحت ندارد، حدود ده روز است که من استعفا دادم که فدراسیون با توجه به عملکرد ما این مسئله را قبول نمی کرد اما با صحبت هایی که صورت گرفت، این مسئله را قبول کردند.

آقای رجائیان، روز گذشته در مصاحبه ای تأکید کرده بودند که دلیل استعفای شما اختلاف فنی با مجمع بوده است، آیا این مسئله صحت دارد؟

اسماعیلی: شاید افرادی که در مجمع انتخاباتی دوم به من رأی دادند بر این باور بودند که اگر به من رأی بدهند، تمام اختیارات هیئت در اختیار آن ها قرار نمی گیرد که منظور من هم از صحبت هایی که در مجمع داشتم این نبود، با توجه به این مسئله شرایط به گونه ای شد که اعتراض هایی را به دنبال داشت و به دلیل نبود همدلی میان مربیان عده ای کنار گذاشته شدند و شاید این مسئله موجب برخی اختلافات شده بود.

اگر نکته پایانی دارید، بفرمائید.

اسماعیلی: به هر حال امیدوارم، آقای زیبایی با توجه به شرایط فعلی بتوانند وضعیت خوبی را در هیئت ایجاد کند و امیدوارم با توجه به این تغیرات وضعیت استان رو به بهبود باشد و جایگاه بدمینتون می تواند بهتر از شرایط فعلی باشد به شرطی که در جامعه بدمینتون کمی گذشت، همکاری و تعامل باشد به راحتی ما رتبه اول کشور را به دست می آوریم.

**خوراکچی سرمربی گیتی پسند شد**

باشگاه گیتی پسند اصفهان پس از گمانه زنی های بسیار و بررسی گزینه های گوناگون، سرمربی فصل بعدی تیم فوتسال این باشگاه را انتخاب کرد.

به گفته جواد شریف، مدیر رسانه ای باشگاه گیتی پسند، نظر باشگاه اعلام شده است و محمود خوراکچی به مدت یک فصل سرمربیگری تیم فوتسال گیتی پسند را بر عهده خواهد داشت.

خوراکچی سابقه مربی‌گری در تیم ملی فوتسال ایران و همچنین باشگاه‌های فوتسال پرسپولیس، چینی مهکام شهرکرد، پست اصفهان، تام ایران خودرو، گسترش فولاد تبریز، فیروز صفه اصفهان، میثاق تهران و شهرداری ساوه را در کارنامه دارد.

شنیده حاکی از این است، خوراکچی، گزینه جنتی، رئیس هیئت مدیره باشگاه است.

**انصراف سپاهان از شرکت در سوپرجام**

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، با اینکه شواهد و قرائن حاکی از آن بود که امسال طلسم سوپرجام شکسته شده و این مسابقه بالاخره پس از چند سال در قالب شهرآورد اصفهان برگزار می‌شود با ابراز عدم تمایل سپاهان احتمال برگزاری آن کم شد.

پس از قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم این باشگاه فرصت را غنیمت شمرد و یک بار دیگر پیشنهاد قدیمی خود مبنی بر برگزاری سوپرجام بین قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی را مطرح کرد. ماجرا وقتی جالب‌تر شد که ذوب‌آهن با شکست نفت تهران در فینال جام حذفی قهرمان شد و با رسیدن هر دو جام به نمایندگان دیار نصف جهان سوپرجام عملا به شهرآورد اصفهان بدل گشت.

با توجه به تمایل ذوب‌آهن به برگزاری این مسابقه و چراغ سبزی که سازمان لیگ در این باره نشان داد به نظر می‌رسید که پس از چند سال و با پیگیری دو تیم اصفهانی سوپرجام احیا شده و پس از هفته‌ها تعطیلی در آستانه آغاز فصل جدید به این بهانه شور و هیجان به فوتبال باشگاهی ایران بازمی‌گردد.

باشگاه سپاهان که خود پیشنهاد احیای سوپرجام را مطرح کرده و به شدت پیگیر برگزاری آن بود اما امروز به شکل غافلگیرکننده‌ای از قول مدیرعاملش به دلیل آنچه که عدم تقدیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی عنوان شد عدم تمایل خود را برای انجام این مسابقه اعلام نمود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار