مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: خبرنگاران یکی از دغدغه‌های خودشان را به میزان مطالعاتی مسئولان اختصاص دهند.
کد خبر: ۴۸۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 19 August 2017
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران آرزو ولی پور در نشست تجلیل از خبرنگاران که در کتابخانه شهر آشوب ساری برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) خبرنگار حادثه عاشورا است که توانست با بیان زیبایش واقعیت‌های آن واقعه تاریخی را به مردم برسانند.
وی با تقدیر از همراهی رسانه‌ها در برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: با همت رسانه‌های استان تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره امام رضا(ع) به ۵۱ هزار نفر افزایش یافت.
طرح کودکان کار راه‌کاری در خروج کتاب از ویترین
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خارج کردن کتاب از شکل ویترینی از اهداف این اداره کل دانست و تصریح کرد:  طرح کودکان کار اقدام کوچکی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی با اشاره به طرح کودکان کار، افزود: در این طرح که به صورت مانور در سطح شهر ساری برگزار شد با هدف پیوند دادن این کودکان با کتاب بود که تعدادی از کتابهای این اداره کل را به صورت اهدایی در سطح شهر توزیع کنند.
ولیپور اظهار کرد: در این طرح به کودکان کار علاوه بر توزیع کتاب به صورت رایگان در ازای حضور در کتابخانه عمومی و مطالعه مبالغی به حساب انها پرداخت می‌شود که این اعتبارات از محل اعتبارات خیران تامین می‌شود.
وی با با اشاره به اجرای یکهزار و ۶۰۰  برنامه فرهنگی در سال گذشته، افزود: اجرای طرح «چهارشنبه کتاب» برای سالمندان، طرح پاتوق کتاب برای زنان خانوار، طرح شکوفه‌های رمضان،  طرح مطالعه با طعم تابستان برای گردشگران، هنرمندان و چوپانان از جمله اقدامات این اداره کل در سال جاری است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه خبرنگاران یکی از دغدغه‌های خودشان را به میزان مطالعات مسئولان اختصاص دهند، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند برای رشد و ارتقای فرهنگی و اقتصادی کشور نیازمند کتابخوانی و ارتقای دانایی است.
وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران عضو شورای اداری استان است و در هر جلسه به معرفی یک کتاب می‌پردازد و با درخواست مسئولان به آنها ارائه می‌شود.
ولیپور با بیان اینکه جشنواره کتاب در رسانه را در شهریورماه برگزار خواهد شد، گفت: رسانه‌ها تلاش کنند که موجی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و هدیه کتاب ایجاد کنند.
میزان مطالعات مسئولان جزو سئوالات خبرنگاران باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار