عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان:
تابناک: عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر بزرگترین اقدامی که می‌توانست در امر ساخت و ساز انجام بدهد، این بوده که تلنگری به رونق بازار مسکن بدهد و رونق بازار مسکن از سیاست‌های شورای شهر اصفهان است.
کد خبر: ۴۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 15 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بازار مسکن هر چند سال یک بار دچار رکود و نوسانات اقتصادی می‌شود و این نوسانات سبب شده که قیمت‌ها در بازار مسکن غیر‌واقعی باشد و در حال حاضر نیز افراد غیر‌متخصص سرمایه‌های سرگردان خود را وارد بازار مسکن کرده‌اند و این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است و شورای شهر برای رونق بازار مسکن در اواخر سال گذشته اقدام به اجرایی کردن مصوبه خود کرده است، خبرنگار فارس به دنبال این موضوع گفت‌و‌گوی کوتاهی را با رسول جهانگیری عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان انجام داده است.

فارس: آیا شورای شهر برنامه‌ای در راستای رسیدگی به وضعیت اقتصادی در زمینه بازار مسکن داشته است یا خیر؟

جهانگیری: شورای شهر از اواخر سال گذشته بحث سیستم تشویقی خود را در راستای رونق اقتصادی اجرایی کرد و بر اساس این سیستم شورای شهر 10 درصد تخفیف به غیر از 20 درصد تخفیف در اختیار شهرداران برای محاسبه در زمان پرداخت نقدی مبلغ را افزایش داد.

فارس: شورا با اجرایی کردن این سیستم چه رویکردی داشته است؟

جهانگیری: ما با اجرای سیستم تشویقی به دنبال رونق بازار مسکن در اصفهان در بحث ساخت و ساز بوده‌ایم، چرا که استفاده از سیاست‌های تشویقی سبب ارتقاء و رونق بازار مسکن می‌شود.

فارس: جناب جهانگیری هدف شما از اجرای این سیاست تشویقی در راستای رونق بازار مسکن چه بوده است؟

جهانگیری: ساخت و ساز بیشتر سبب رونق بازار مسکن می‌شود و این موضوع رونق اقتصاد شهری و رونق کسب و کار را به همراه دارد و همچنین شورای شهر با این هدف به دنبال کاهش عرضه و تقاضا در بازار مسکن بوده است.

فارس: وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن به چه صورت است؟

جهانگیری: فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن باید کاهش پیدا کند و در حال حاضر متقاضی بازار مسکن در کشور ایران به دلیل جوان بودن جامعه بیشتر از کشور‌های دیگر است و بازار مسکن در اصفهان رکود عجیب و غریبی دارد.

فارس: برای جلوگیری از تخلفات در ساختمان‌سازی‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های ناشی از این تخلفات چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

جهانگیری: در ارتباط با مباحث ایمنی ساخت و ساز‌ها سازمان‌های مختلف مرتبط در امر امینی ساخت و ساز راهکار‌های لازم را ارائه می‌دهند و به عنوان مثال سازمان آتش‌نشانی در زمینه ایمن‌سازی ساختمان و موارد دیگر راهکار‌های لازم را ارائه می‌دهد و سایر سازمان‌های نیز بر اساس شرح وظایف خود در این زمینه فعالیت می‌کنند.

فارس: شورای شهر به چه میزان توانست به هدف خود در راستای اجرای سیاست تشویقی خود در بازار ساخت و ساز دست پیدا کند؟

جهانگیری: شورای شهر بزرگترین اقدامی که می‌توانست در امر ساخت و ساز انجام بدهد، این بوده که تلنگری به رونق بازار مسکن بدهد و رونق بازار مسکن از سیاست‌های شورای شهر اصفهان است و فرجه زمانی اجرای این سیاست تشویقی محدود بود و این مصوبه تا پایان فروردین ماه جاری قابلیت اجرایی داشت اما به دلیل رکود اقتصادی حاکم این موضوع تاثیری چندانی نداشت البته اجرای این مصوبه در برخی از مناطق شهر تاثیر خوبی داشته است.

فارس: رکود بازار مسکن اصفهان چه تاثیری در جامعه دارد؟

جهانگیری: رکود بازار مسکن در جامعه این حسن را دارد که قیمت رهن و اجاره‌بها تغییر چندانی پیدا نمی‌کند و کمترین درصد افزایش رهن و اجاره‌بها به دلیل رکود بازار مسکن به وقوع می‌پیوندد و امیدواریم که با اجرای سیاست‌های مناسب و کارآمد وضعیت بازار مسکن در جامعه ساماندهی شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار