دبیر علمی همایش سرمایه گذاری نظام مالی و سرمایه گفت:جذب سرمایه گذاری خارجی گزینه برتر برای تامین منابع مالی پروژه های کلان درکشورهای مختلف است که ایران نیزبایدازاین فرصت برای ارتقازیرساختهای خوداستفاده کند.
کد خبر: ۴۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 19 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر منیره صبوری با اشاره به شیوه های مختلفی که درجهان برای سرمایه گذاری وجوددارد،افزود: گرایش به طرف نهادهای مالی بین المللی مثل بانک جهانی الزامات خاص خودش را دارد؛درحالی که جذب سرمایه گذارمستقل راه مطلوبی برای ورود پول به کشور است.

وی استان خراسان رضوی را ازمناطق باظرفیت سرمایه گذاری بالادانست و اظهار کرد: در این استان تنوع آب و هوایی، مزیت های نسبی فرهنگی و تاریخی و زیارت می تواند زمینه ساز درآمد سرشار باشد.

دکتر صبوری بابیان این که سرمایه گذاران خارجی به امنیت سرمایه خود فکرمی کنند،یادآورشد: مدیران ملی و استانی باید بامصوبه های با انعطاف، راه را برای استفاده از سرمایه خارجی برای رشد و توسعه کشور باز کنند.

وی ورود سرمایه گذاران خارجی را در موقعیت شرکتها و افرادحقیقی داخلی بی تاثیرخواند و افزود: برای ساختن زیرساختهای کشور و از جمله خراسان رضوی زمینه لازم وجود دارد و هر مقدار پیشنهادباشد می تواند جذب شود.

دبیرعلمی همایش سرمایه گذاری نظام مالی؛یادآورشد: هرسال میلیاردها دلار سرمایه گذاری در منطقه ما انجام می شود که مابایدسهم خودمان را از این حجم مناسب دریافت کنیم.

وی داشتن پروژه های سودآور و برنامه تفصیلی چشم اندازسرمایه گذاری را موجب تسریع در مذاکرات طرفهای خارجی ذکر کرد و گفت: نگاه تخصصی و علمی به بازار سرمایه مشکلات را بهترحل می کند.

وی بخش های گردشگری؛ موادغذایی و کشاورزی استان را نیازمند توجه بیشتر دانست واظهار امیدواری کرد در همایش؛مدیران استانی بخوبی چالش ها ونیازها و مشوقهای خود را تبیین کنند.

صبوری گفت: اگر درست از نیازها دفاع و امنیت سرمایه راتضمین کنیم سرمایه گذاران همسایه نیز بخوبی وارد عرصه اقتصادی استان می شوند.

وی  با اشاره به برگزازی اولین همایش تخصصی سرمایه گذاری نظام مالی و سرمایه درمشهد افزود: این همایش با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مقارن با  برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ، فرصتهای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان خراسان رضوی را به علاقمندان مشارکت درپروژه های استان معرفی می کند.

وی با بیان اینکه در این گردهمایی فضای تعامل بین صاحبان طرحها و فرصتهای سرمایه گذاری با سرمایه گذاران فراهم می شود تاکید کرد: مسئولان اقتصادی و مدیران ارشد دستگاه های دولتی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این همایش ضمن معرفی مزیت هاو فرصت ها در استان به بررسی چالش ها و ارایه راهکارهای کاربردی در این حوزه پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار