فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به وقوع سیل های مخرب در استان گلستان گفت: این قرار گاه با هدف جلوگیری از تخریب های مالی و تلفات جانی سیل ها، در اجرای طرحهای سد سازی در این استان مشارکت می کند.
کد خبر: ۴۸۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 19 August 2017
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به وقوع سیل های مخرب در استان گلستان گفت: این قرار گاه با هدف جلوگیری از تخریب های مالی و تلفات جانی سیل ها، در اجرای طرحهای سد سازی در این استان مشارکت می کند.

سردار عبادالله عبداللهی در نشست بررسی و مشارکت در طرح های زیربنایی و توسعه ای استان گلستان در فرمانداری گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این قرارگاه آمادگی دارد در طرح های کشاوررزی این استان از جمله اجرای طرح های زهکشی اراضی نیز با توجه به تاثیرات مثبت آن در افزایش تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم در استان گلستان همکاری داشته باشد. 

وی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از روند ساخت سد نرماب در حوزه شهرستان مینودشت و پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی آن، گفت: با تزریق منابع مالی موردنیاز از سوی قرارگاه خاتم الانبیا، در اتمام این سد تسریع خواهد شد تا مردم منطقه از منافع آن هرچه زودتر بهره مند شوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تاکید بر اینکه این مجموعه، مجموعه ای مردمی است و فعالیت های آن در راستای برخورداری مردم از منافع اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای مردم است، گفت: با توجه به سیل خیز بودن استان گلستان، قرارگاه خاتم الانبیا در احداث سه سد شامل سد چایلی در منطقه مرزی این استان، سد قره چای و سد شصت کلا با هدف کاستن از آثار تخریی سیل ها و تامین آب مورد نیاز استان، آمادگی مشارکت دارد.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به تولید گندم با کیفیت در استان گلستان، این قرار گاه آمادگی دارد در اجرای طرح های زهکشی اراضی شور مشارکت داشته باشد تا به افزایش تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم کمک کند.

در این نشست که با حضور استاندار گلستان، مدیران کل برخی از دستگاه های اجرایی استان ، فرماندار ویژه و امام جمعه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، مسئولان دستگاه های اجرایی گلستان، به تشریح طرح های زیربنایی و توسعه ای استان پرداختند و خواستار مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای آنها شدند.

علاوه بر اجرای طرح های سدسازی و زهکشی اراضی کشاورری، استاندار و مدیران کل مرتبط استان، با تشریح مشخصات طرح های زیربنایی دیگر همچون احداث بخشی از خط ریلی گرگان - مشهد در حوزه استان گلستان، اجرای بندر سبز خزری در گمیشان، اجرای آزادراه نوکنده - آشخانه در محدوده استان گلستان و احداث صنایع پتروشیمی و فولاد گلستان، مشارکت در اجرای آنها از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را خواستار شدند.

ساخت بیمارستان 800 تختخوابی در گنبدکاووس، اجرای طرح توسعه پرورش میگو به مقدار هشت هزار هکتار، مشارکت در برخی طرح های عمرانی بندرخشک و راه آهن در منطقه مرزی اینچه برون، بهسازی محور آزادشهر - شاهرود و مشارکت در اجرای طرح های آب شیرین کن با قابلیت تولید همزمان آب و برق از دیگر طرح هایی بود که مسئولان استان گلستان با تشریح مشخصات آنها، خواستار مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای آنها شدند.

سردار عبداللهی،ضمن اعلام آمادگی این قرارگاه برای همکاری و مشارکت در اجرای طرح های زیربنایی استان، اجرای برخی از آنها را نیازمند بررسی ها و مطالعات کارشناسی بیشتر دانست.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و استاندار گلستان به امضا رسید که پروژه های مورد نظر مسئولان استان گلستان برای اجرای مشترک با این قرارگاه، پیوست آن شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار