محمد حسن اصغری، رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران، امروز (28 مرداد) گفت: ستاد عتبات عالیات مازندران در 4 ماه نخست امسال، یک میلیارد تومان دریافتی داشت که حدود 950 میلیون تومان آن، نقدی و مابقی جواهرات، بوده است.
کد خبر: ۴۸۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 19 August 2017

به گزارش تابناک : وی اظهار کرد: 50 نفر از نیروی های متخصص مازندرانی شامل برق کار، جوش کار و سنگ کار در 4 ماه نخست امسال برای صحن حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حرم امامین جوادین و حرم عسگریین (علیهم السلام)، اعزام شدند.

 

اصغری بیان کرد:  100 میلیون تومان برابر با 36 درصد در 4 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کمک مازندرانی ها به ستاد عتبات عالیات استان، افزایش یافت.

 

وی درباره دلایل افزایش کمک مازنی ها به ستاد عتبات عالیات، ابراز کرد: مازندرانی ها با وجود استقرار نخستین حکومت شیعی در این سرزمین، ارتباط با امام و امامزاده ها و اعتقاد قلبی به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، حضور فعال و چشمگیری در ساخت و کمک به عتبات عالیات دارند.

 

اصغری گفت: مردم دیار علویان در دفاع مقدس و در بازسازی شهرهای جنگ زده، پیشتاز بوده اند و این امر در بازسازی عتبات عالیات همچنان ادامه دارد که گواه آن، رتبه برتر ستاد عتبات عالیات مازندران در سطح کشور در چهار سال متوالی از سال های 1392-1395 است.

 

وی در خصوص پروژه هایی که به ستاد عتبات عالیات مازندران، واگذار شده است، اظهار کرد: پروژه های امسال که برای ستاد عتبات عالیات مازندران در نظر گرفته شده شامل ساخت صحن حضرت زهرا(سلام الله علیها)، زینب کبری(سلام الله علیها) و گنبد امام حسین(علیه السلام) در کربلا و دو درب امامزاده محمد، عموی حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سامرا به ارزش یک میلیارد تومان، هستند.

 

اصغری درباره شناخت کم مردم درباره امامزاده محمد، بیان کرد: کمتر کسی به حرم امامین عسگریین و امامزاده حسن(علیه السلام) در زمان جنگ، اجازه تشرف داشت.

 

وی بیان کرد: در زمان تشرف اسرای ایرانی در زمان اسارت به حرم حضرت ابوالفضل(علیه السلام) و امامزاده محمد، مورد ضرب و شتم عراقی ها قرار نمی گرفتند چرا که این دژخیمان از واکنش این دو بزگوار بسیار هراسناک بودند.







منبع : شمال نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار