مسئول سیره شهدای استان قم با اشاره به اینکه نگاه شهید حججی آن‌قدر نافذ بود که گویی داعشی‌ها اسیر او بودند، گفت: شهدای ما از نسل عاشورا هستند و هرچه به لحظه شهادت نزدیکتر می‌شدند چهره‌ها پرفروغ‌تر و بشاش‌تر می‌شد که به‌برکت ایمان وجودی شهدا است.
کد خبر: ۴۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 19 August 2017
حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان شامگاه پنجشنبه در سومین یادواره شهدای دهستان جوشان از توابع بخش شهداد کرمان اظهار داشت: از خدا در همه زمینه‌های اقتصادی، تفریحی، حجاب و عفاف، کشاورزی، تحصیل و مدیریت دور شده‌ایم.

وی با بیان ویژگی‌های مادران شهدا در تربیت فرزندان خود گفت: بچه‌های خود را در مسیر اسلام و شهدا قرار دهید و مادران شهدا فرزندان خود را بدون وضو شیر ندادند.

مسئول سیره شهدای استان قم با یادآوری اینکه مادر و همسر شهید حججی با خدا معامله کردند با اشاره به شهادت مظلومانه شهید حججی همراه با شجاعت افزود: شهادت شهید حججی یک معنویت خاص به جامعه بخشید و در نگاه به تصویری که از شهید حججی به‌هنگام اسارت منتشر شد می‌بینیم که نگاه این شهید آن‌قدر نافذ بود که گویی داعشی‌ها اسیر او بودند و اصلاً شهید حججی از این اقدام در هراس نبود.

وی با ابراز اینکه چشمان شهید حججی پر از ایمان به خدا و نور الهی بود خاطر‌نشان کرد: شهدای ما از نسل عاشورا هستند و هرچه به لحظه شهادت نزدیک‌تر می‌شدند چهره‌ها پرفروغ‌تر و بشاش‌تر می‌شد که به‌برکت ایمان وجودی شهدا است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان با حدیثی از امام موسی کاظم‌(ع) مبنی بر اینکه "خدا را در زندگی خود پررنگ کنید" گفت: در مرور وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آنها مشخص می‌شود که شهدا در انجام واجبات و ترک محرمات موفق بودند و خدا در لحظه لحظه زندگی آنها وجود داشت.

وی با تذکر اینکه شهدا اهل خمس و زکات بودند و یادواره شهدا برای همین است که ویژگی‌های شهدا و تربیت الهی آنها شناسایی و معرفی شود، اضافه کرد: هر کدام یک قدم به خدا نزدیکتر شویم در مسیر شهدا قرار گرفته‌ایم و هر کس رابطه خود را با خدا اصلاح کرد، خداوند دست او را می‌گیرد و نمی‌گذارد دچار مشکل شود.

مسئول سیره شهدای استان قم با اظهار اینکه ثمره معامله با خدا شهادت است و هر کسی لیاقت شهادت را پیدا نمی‌کند تصریح کرد: شهدا اهل نماز و نماز شب بودند، یک نفر چیزی را به ما هدیه می‌دهد مدتی از او تشکر و قدردانی می‌کنیم اما خدایی که تمام عالم را برای ما خلق کرده است، فراموش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز شعاع شهادت شهدا گستره جهانی پیدا کرده و شهدا اسلام ناب را به سراسر دنیا صادر کرده‌اند، گفت: مسئولان باید در سیاست خارجه اول خدا را دیده و بعد کدخدا را ببینند و اگر خدا را دیدیم 1+5 خوار و ذلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام جوشقانیان با تأکید بر اینکه "اولین حرف شهدا، در نظر گرفتن خدا در زندگی، معاشرت‌ها و رفتارمان است" افزود: امام خدا را دید که از غیرخدا نترسید و انقلاب را رهبری کرد و به پیروزی رساند و امروز آنچه اقتدار و امنیت داریم از برکت شهدا است و به آنها مدیون هستیم.

وی با تصریح به اینکه شهدا اگر به خدا متصل نبودند لحظه‌ای در جبهه‌ها مقاومت نمی‌کردند، اظهار داشت: باید تفکر کنیم که خداوند برای چه ما را خلق کرده است و شهدا این موضوع را خوب فهمیدند، پس باید خودمان را آسیب‌شناسی و درس دشمن‌شناسی خود را قوی کنیم.

سومین یادواره 18 شهید والامقام دهستان جوشقان از توابع بخش شهداد کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مداحی مداح اهل بیت‌(ع) منصور پورشیخ همراه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار