معاون فرماندار شهرستان بشرویه از اجرای پروژه تولید برق از انرژی های پاک به عنوان پایلوت استانی در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 19 August 2017
علی شفیعی ظهر پنج شنبه  در نشست اعضا و روسای ادارات شهرستان بشرویه با مدیر عامل شرکت گرینماتک آلمان در خصوص  انرژی های نوین  اظهارکرد: تمامی دستگاههای وابسته به این امر و بعضا مشارکت کننده وظیفه دارند تمامی امور به راه اندازی هر چه سریعتر فاز اول این مجتمع را انجام دهند.

وی همچنین گفت:با توجه به خشکسالی ها پیاپی و کم شدن محصولات کشاورزی و در مقابل کم شدن آب حیات در بشرویه را با مشکل روبرو کرده است که مشکلات نبود اشتغال و بعضا مهاجرت را داریم.

وی عنوان کرد:  با راه اندازی این مجتمع امید است تا در بحث های مختلف و تولید انرژی کمکی هم در بخش های صنعت،کشاورزی و اشتغال بشود.

شفیعی افزود:تولید برق از صفحه های خورشیدی و انرژی های نوین یک لازمه است که در دولت و برنامه برای کلیه ادارات جهت اخذ و راه اندازی شبکه برق داخلی از طریق پنل خورشیدی الزاماتی لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان بشرویه با دارا بودن شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید منطقه ای مناسب برای تولید برق از انرژی های پاک است.

مدیر عامل شرکت گرینماتک آلمان در این نشست گفت:با توجه به تمام شدن منابع فیزیکی و هدر رفت آنها و بخصوص در راستای حفظ محیط زیست،کار تولید برق از انرژی های پاک و نوین در کشور ما آغاز شده است که با همکاری شرکت های آلمانی و بلغارستانی تا کنون این پروژه در مناطق مختلف کشور عملیاتی شده است.

رمضان نژاد افزود:مفتخریم تا با جذب انرژی های پاک از قبیل انرژی تابش خورشید،باد و انرژی های نوین،تولید برق را در سطح کشور ارتقاو بعضا صادر هم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گرینماتک اضافه کرد:شهرستان بشرویه یکی از مناطق مستعد در تولید برق است که با داشتن حداکثر روزهای سال در تابش نور خورشید بستری مناسب برای تولید برق از پنل های خورشیدی است که کارهای مطالعاتی در این منطقه با موفق انجام شده است.

رمضان نژاد افزود: تمامی اقدامات اولیه جهت راه اندازی فاز اول تولید برق در شهرستان بشرویه انجام و شرکت های طرف قرارداد کل سرمایه را آماده و برای انجام پروژه صد در صدی آمادگی لازم دارند.

وی گفت:تولید برق از انرژی های طبیعی بسیار به ما و اقتصاد هر منطقه کمک شایان توجهی خواهد داشت و علاوه بر این موضوع منبع درآمدی برای سرمایه گزاران و مردم منطقه و بخصوص اشتغال زایی  را در بر خواهد داشت.

رمضان نژاد گفت: در نظر داریم تا برنامه تولید ۵۰ مگابایت برق در شهرستان  بشرویه را به مرحله عمل برسانیم چرا که  وجود منطقه کویری و آفتاب در ساعات روز کمکی شایان توجهی به تولید برق خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت گرینماتک آلمان ادامه داد:در فاز یک این پروژه  یک مگابایت تولید برق را خواهیم داشت که سرمایه ای بالغ بر 1.2 میلیارد یورو و اشتغالزایی ۴۰ نفر انجام خواهد شد.

وی همچنین در پایان از ادارات ذی ربط خواست تا در انجام امورات اداری و اخذ مجوز ها و استعلامات همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار